|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۵۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
' دکتر نسیم اولیم اف ' معاون وزیر بهداشت تاجیکستان در بازدید از بیمارستان خلیلی شیراز بر انتقال دانش چشم پزشکی شیراز به تاجیکستان تاکید کرد و گفت : تاجیکستان نیازمند بهره گیری ازتجارب علمی ایران در علوم چشم پزشکی است.
نسیم اولیم اف معاون وزیر بهداشت تاجیکستان در ادامه سفر خود به شیراز و آشنایی با سطوح دانش چشم پزشکی این قطب پزشکی کشور در بازدید از بیمارستان خلیلی شیراز افزود: دانش چشم پزشکی یکی از شاخه های رو به توسعه علوم در جهان است و با پیشرفت های این شاخه علمی امید های تازه در قلب بسیاری از نابینایان و کم بینایان دمیده می شود.
وی با بیان اینکه ایران در این زمینه توانسته پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد گفت : اکنون بسیاری از بیماران در کشورهای همسایه تمایل دارند تا در ایران درمان شوند و از دستاوردهای علمی چشم پزشکی در این بهره مند باشند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به نقل از اولیم اف در نشستی که با اعضای گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشت از وی بر لزوم توسعه دانش چشم پزشکی شیراز به کشور تاجیکستان خبر داد .
این مقام تاجیک گفت: ما در سفر به ایران، مایل بودیم سطح خدمات چشم پزشکی در شیراز را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم، چرا که در تاجیکستان، دو مرکز چشم پزشکی وجود دارد و بسیاری از بیماران، برای انجام اعمال درمانی و جراحی به خارج از کشور سفر می کنند.
اولیم اف اظهار داشت: باور داریم این همکاری، موجب فتح قله ای جدید در تاجیکستان بوده و زمینه تربیت پزشکانی با دانش جدید فراه می شود.
معاون وزیر بهداشت تاجیکستان و هیئت همراه، در این بازدید از اتاق های عمل جراحی و بخش های بیمارستان خلیلی از نزدیک دیدن کردند.
در این دیدار، اعضای هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به معرفی کمی و کیفی خدمات چشم پزشکی در شیراز پرداختند.
در گزارش ارائه شده در این خصوص به معاون وزیر بهداشت و هیئت همراه عنوان شد که دانش چشم پزشکی از سال 1325در بیمارستان فقیهی کار خود را آغاز کرده، در سال 1333بخش چشم بیمارستان نمازی راه اندازی شده و با آغاز به کار بیمارستان خلیلی، این بخش در سال 1346، به بیمارستان خلیلی انتقال یافت.
با حضور دکتر خدادوست در ایران و تربیت نیروهای متخصص، این دانش در شیراز توسعه یافت و گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون با 17عضو هیئت علمی، 36دستیار و پنج فلوشیپ تخصصی، در دو بیمارستان خلیلی و شهید دستغیب، هم چنین سه درمانگاه دستغیب، پوستچی و شهید مطهری، ارائه خدمت می کند.
در این دیدار، بخشی از امکانات پزشکی و اعمال جراحی صورت گرفته در حوزه چشم پزشکی در شیراز، به معاون وزیر بهداشت تاجیکستان و هیئت همراه معرفی شد.
هیات تاجیکستانی از روز سه شنبه سفر خود به شیراز را آغاز کردند و امروز از برخی از دانشکده ها و مراکز درمانی و زیر ساخت های پزشکی شیراز دیدن نمودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین