|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: این فدراسیون برای توسعه ورزش این قشر از کمبود منابع مالی رنج می برد و با وجود کمک های خوب دولت یازدهم همچنان ما با محدودیت منابع مالی روبه رو هستیم.
محمدرضامظلومی عصر روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم برای سالجاری 15 میلیارد ریال اعتبار مالی برای این فدراسیون با وجود محدودیت مالی که دولت با آن مواجه است، پیش بینی کرده است.
وی اضافه کرد: این میزان اعتبار با کمبودهایی که ورزش نابینایان و کم بینایان کشور از لحاظ تجهیزات و امکانات ورزشی با آن روبروست، مشکل گشا نخواهد بود.
مظلومی افزود: اگرچه دولت تدبیر و امید با کمبودهای مالی مواجه است، ولی وعده های سرخرمنی که در دولت گذشته باب شده بود، نداشته و اگر قولی بدهند به طور حتم به آن عمل می کنند.
رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: هم اکنون در سطح کشور این فدراسیون 10 رشته ورزشی برای آقایان و پنج رشته ورزشی ویژه بانوان تدارک دیده که بزودی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان و کم بینایان برای کسب سهیمه پاراالمپیک به مسابقات انتخابی اعزام می شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا فوتبالیست های تیم ملی نابینایان و کم بینایان بتوانند جواز حضور در رقابت های پارا المپیک را کسب کنند.
مظلومی با اشاره به موفقیت های ورزشکاران نابینایان و کم بینایان معتقد است این ورزشکاران بیشتر به نگاه خاص حمایتی نیازمندند تا نگاه ترحم مآبانه ای که این قشر را زمین گیر می کند.

*بیکاری نابینایان دانش آموخته دانشگاهی
رییس فدراسیون نابینایان وکم بنیایان ایران مهم ترین معضل غیرورزشی ورزشکاران نابینا و کم بینا بخصوص دانش آموختگان را بیکاری دانست و گفت: هم اکنون تعداد زیادی ورزشکار نابینا وکم بینا با مدارک لیسانس فوق لیسانس داریم که حاضرند به عنوان تلفنچی در سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی مشغول به کار شوند.
مظلومی افزود: هیچ اداره ای حتی شهرداری تهران نیز با وجود درخواست های فدراسیون حاضر نشده به این دانش آموخته ها به عنوان تلفنچی نیز شغل بدهند.
وی اضافه کرد: بارها این بحث با شهردار تهران مطرح شده، ایشان حاضر به کمک چند میلیارد ریالی به فدراسیون نابینایان و کم بینایان شده، ولی حاضر به بکارگیری این ورزشکاران دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس به عنوان تلفنچی نشده است.
وی اظهارکرد: ما به دنبال یقه گیری برای رسیدن به حق و حقوق نابینایان و کم بینایان نخواهیم بود و با تعامل و گرو گذاشتن آبرویمان به دنبال انجام کارهای ماندگار برای این قشر هستیم.
وی خواهان قراردادن امکانات ورزشی در استان ها برای ورزشکاران نابینا و کم بینایان همانند سایر ورزشکاران شدند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی توجه به ورزش نابینایان و کم بینایان را همانند سایر ورزشکاران وظیفه این اداره کل دانسته و برتامین برخی تجهیزات وامکانات ورزشی این قشرتاکید کرد.
امین رشید لمیر در مورد اختصاص سالن ورزشی به ورزشکاران نابینا و کم بینای استان خراسان شمالی اظهارکرد: به دلیل محدودیتی که استان از لحاظ سالن ورزشی دارد، اختصاص یک سالن برای این قشر از توان استانی خارج بوده ولی با هماهنگی با ورزشکاران جانباز و معلول استان تلاش می شود تا زمانی را برای ورزش نابینایان و کم بنیایان در این سالن ها اختصاص دهیم.
وی در این نشست قول داد تا مکانی در اداره ورزش و جوانان شهرستان بجنورد به عنوان دفتر هیات ورزش نابینایان و کم بینایان اختصاص دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین