کد خبر: ۵۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه نزدیک به یک هزار کودک زیر 15 سال تحت پوشش پیشگیری از معلولیت هستند گفت : سیاست وزارت بهداشت کاهش هزینه های بیماران است.
احمد قویدل روز پنجشنبه در جشن حمایت از بیماران هموفیلی در بیرجند اظهار کرد: پوشش پیشگیری از معلولیت یک طرح نیست بلکه اتفاقی است که دولت اجازه داده کودکان زیر 15 سال قبل از خونریزی به صورت مستمر فاکتور دریافت کنند.
وی افزود: طرح پیشگیری از معلولیت در برخی کشورهای و نقاطی که مستعد تر هستند به مدت یکسال انجام می شود که در حال حاضر حدود هفت ماه است که این طرح جنبه سراسری به خود گرفته است.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران عنوان کرد: اکنون در استان مازندان و شهرستان بابل کنفرانسی تحت عنوان پیشگیری از معلولیت اجرا شده که اقداماتی که در سطح کشور انجام شده را جمع آوری کند.
قویدل ادامه داد: با 26 کودک و خانواده تحت پوشش بیمار هموفیلی در مشهد ملاقات شده است که اساسا سبب شد کیفیت زندگی آنها بسیار تغییر کرده، آرامش به خانواده آنها برگشته و در مشارکت اجتماعی بیماران نیز بسیار تاثیر گذار بوده است.
وی با بیان اینکه سطح دسترسی به دارو در کشور به عدد سه واحد بین المللی رسیده است، یادآور شد: در اروپایی و آمریکایی سطح دسترسی به دارو 6 تا 9 درصد است و این نشان از حرکت ایران به سمت ثبات هموفیلی است.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با بیان اینکه شایع ترین نوع این بیماری کمبود فاکتور 8 خون است، ادامه داد: بعد از تولید فاکتور هفت که یک تحول بزرگ بود، اکنون تولید فاکتور هشت در راه است.
قویدل با بیان اینکه تولید فاکنور هشت به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده و به زودی به تولید انبوه می رسد، ادامه داد: با تولید فاکتور 8 بخش مهمی از درمان بیماران هموفیلی در داخل کشور انجام می شود.
وی مذاکرات هسته ای را اتفاق بزرگی در سیستم دیپلماسی کشور دانست و یادآور شد: سیستم دیپلماسی و برداشته شدن تحریم ها تاثیر مستقیمی بر اداره امور بیماران صعب العلاج دارد.
وی یادآور شد: زمانیکه تحریم ها بر کشور حاکم شده بود برای درمان یک دوره کودکان هموفیلی مبتلا به هپاتیت حدود 95 میلیون تومان هزینه می شد که با رفع این تحریم های ظالمانه به 65 میلیون تومان کاهش یافته است.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: این سازمان وارونه سیاست های وزارت بهداشت حرکت کرد.
قویدل ادامه داد: تامین اجتماعی در یک اقدام اشتباه بخشی از بیمارن هموفیلی را از پوشش بیماران خاص خارج کرد در حالیکه سیاست وزارت بهداشت کاهش هزینه های بیماری در هر خانواده ایرانی بود.
وی ضمن تشکر و قدردانی از بیمه سلامت ایرانیان، گفت: بیمه سلامت ایرانیان خود را با سیاست های دولت وفق داده است.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 درصد تولد کودک مبتلا به هموفیلی دست غیر قابل پیش بینی است و اکنون 45 درصد در پیشگیری از بیماری هموفیلی موفق عمل کرده ایم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین