|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۵۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
استاندار استان مرکزی گفت: بسیاری از منتقدان دولت قصد کم اهمیت جلوه دادن عملکرد و موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای و دکتر ظریف در مقابل گروه 1+5 را دارند.
محمود زمانی قمی پنجشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی
در دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان افزود: این افراد منتقد تلاش دارند تا این موفقیت چشمگیر که اولین و مهمترین موفقیت جمهوری اسلامی در سیاست خارجی است، نمود پیدا نکند.
وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران و دکتر ظریف با رعایت خطوط قرمز مورد نظر رهبر معظم انقلاب توانست با اقتدار از حقوق حقه ملت دفاع کنند و جایگاه کشور را در دنیا ارتقا ببخشند.
وی افزود: کشور ژاپن 24 سال بعد از جنگ جهانی دوم توانست از تحریم سازمانهای بین المللی رها شود اما تیم مذاکره کننده ایران توانست در کمتر از دو سال به این موفقیت دست یابد.
استاندار مرکز در بخش دیگری تاکید کرد: مسوولان و دولتمردان ایران اسلامی وظیفه دارند با ارایه راهکارهای عاقلانه و هوشمندانه در مقابل توطئه ها و دسیسه های فرهنگی دشمنان مقابله و با اقتدار از هویت ایرانی و اسلامی دفاع کنند.
زمانی قمی افزود: مقابله با هجمه های فرهنگی استکبار جهانی نیازمند مدیریت جهادی و تعامل بین بخشی است.
وی تصریح کرد: عصر ارتباطات همه دنیا را از فضای سنتی به مدرن منتقل کرده است و کشورهای قدرتمند هم با سازماندهی یک جریان سلطه طلبانه قصد تحمیل هنجارها و ارزشهای خود به کشورهای جهان سوم دارند.
وی گفت: مسوولان فرهنگی کشور باید الگوهای برتر و کارآمد را به صورت کارشناسی مشخص کرده و با استفاده از نیروهای مردمی به جامعه عرضه کنند.
استاندار استان مرکزی گفت: هم اکنون جوانان ایران اسلامی با استفاده از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی توانایی برقراری ارتباط با همه مردم دنیا را دارند و دولت مردان نیز به هیچ عنوان نمی توانند در مقابل این امکانات پیشرفته مقابله کند بنابراین مسوولان فرهنگی کشور باید با دقت الگوهای ایرانی و اسلامی را از قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) شناسایی کرده و به نسل جوان منتقل کنند.
زمانی قمی افزود: رویکرد برنامه دولت تدبیر و امید توجه ویژه به مسایل فرهنگی است و برگزاری جشنواره متعدد قرآنی و نهج البلاغه مبین این مطلب است.
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه شرایط پسا تحریم باید به میدان عمل برای مسوولان و مدیران صنایع تبدیل شود گفت: هم اکنون تنها 40 درصد ظرفیت تولیدی استان مرکزی به کار گرفته می شود و جوانان تحصیل کرده بسیاری از بیکاری در این استان رنج می برند.
زمانی قمی افزود: در صورت بهره گیری از همه ظرفیتهای تولیدی و صنعتی استان می توان 50 هزار فرصت شغلی برای جوانان استان مهیا کرد.

* لزوم حمایت از سرمایه گذاران
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهمترین رویکرد مجلس در ساماندهی مسایل اقتصادی کشور است.
عباس صلاحی افزود: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصاد کشور است و فعالان این عرصه باید همه تلاش خود را برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری معطوف کنند.
وی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا قصد دارد از فرصت توافق هسته ای برای دخالت در امور سیاسی و اجتماعی کشور استفاده کند که مردم و مسوولان باید با هوشیاری توطئه دشمنان را شناسایی کنند.
صلاحی گفت: بسیاری از جوانان آشتیان به دلیل نداشتن شغل مناسب از نقاط مختلف این شهرستان به مرکز استان یا قم مهاجرت می کنند و راه اندازی شهرکهای صنعتی برای ایجاد اشتغال جوانان یکی از خواسته های مردم است.
وی افزود: سرمایه گذارانی که در تنها شهرک صنعتی این شهرستان سرمایه گذاری کرده اند به دلیل شرایط تحریم ها توانایی بازپرداخت تسهیلات بانکی را ندارند بنابراین بانک ها با این قشر همکاری و فرصت برای بازپرداخت تسهیلات به آنها بدهند.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان افزود: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی سید جلال الدین آشتیانی از سال 84 آغاز شده که با کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است که از مسوولان استانی در خواست تامین اعتبار برای تکمیل آن را داریم.
هفته فرهنگی آشتیان 24 مرداد ماه با یکهزار و 500 برنامه فرهنگی و اجرایی آغاز شده است.
شهرستان آشتیان با 30 هزار نفر جمعیت در شمال شهرستان اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین