|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیروگاههای جدید با ظرفیت 550 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شده اند.
هوشنگ فلاحتیان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پست 132 کیلو ولت سجاد مشهد و تونل انرژی و کابل تغذیه این پست در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت حدود 100 مگاوات برق نیروگاههای پراکنده مقیاس کوچک در اقصی نقاط کشور وار مدار شبکه برق شده است.
وی با اشاره به بهره برداری از نیروگاه برق آبی 'سمیره' به ظرفیت 480 مگاوات در کشور اظهار کرد: برق تولیدی این نیروگاه هفته گذشته به شبکه سراسری کشور تزریق شد.
وی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده یک هزار و 300 مگاوات برق نیز در سال آینده وارد شبکه برق سراسری کشور خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح صدها پروژه برق در کشور همزمان با هفته دولت افزود: این پروژه ها در بخش های تولید و توزیع برق نظیر احداث نیروگاههای جدید و ایستگاههای برق 400، 220، 132 و 63 کیلو ولت می باشند.
فلاحتیان ادامه داد: برای استان های خراسان تاکنون نیروگاههای متعددی ایجاد شده و اکنون 800 مگاوات برق مازاد در این خطه به استانهای همجوار صادر می شود.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از احداث نیروگاههای جدید برق به ظرفیت دو هزار مگاوات در استان های خراسان از سال آینده خبر داد.
وی با اشاره به منحصر به فرد بودن پست 132 کیلوولت سجاد مشهد افزود: این پست که قسمتی از برق شهر مشهد را تامین می کند، از نوع پست های پیشرفته GIS بوده و در زمینی به مساحت 730 متر مربع احداث شده است.
به گفته وی، این پست برق از نظر ابعاد و تکنولوژی در کشور منحصر به فرد است چرا که بقیه پست های برق در زمینی به ابعاد 10 هزار متر مربع احداث شده اند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تاسیسات برق رسانی و شاخص های عملکرد از نظر تامین برق در مشهد و استان های خراسان نسبت به سایر نقاط کشور در حد مطلوب و مطابق شاخص های جهانی است.
پست برق 132 کیلوولت سجاد مشهد و تونل انرژی و کابل تغذیه این پست امروز طی مراسمی با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به بهره برداری رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین