|
|
امروز: پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۵۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید به صورت جدی مصمم است رکود اقتصادی را مرتفع و رونق و رشد در کشور ایجاد کند تا به اعتماد مردم پاسخ داده باشد.
به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی فرمانداری ویژه شاهرود، محمد وکیلی در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود گفت : امروز دولت با کنترل رشد تورم و یکسانی نرخ ارز و طلا ، شرایط اقتصادی را بهبود بخشیده است.
استاندار سمنان گفت: برای جلوگیری از رکود، در جذب سرمایه گذار خارجی و حمایت از سرمایه گذار داخلی تلاش جدی صورت گرفته به طوری که در دو سال اخیر و با تمهیدات لازم، از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری شده است و در استان بیش از 20 پروژه بالای 100 میلیار ریال وجود دارد.
وکیلی از اعضاء شورای شهر شاهرود و سایر مسوولان خواست تا ظرفیت های شهرستان را شناسایی کرده و بستر لازم را برای سرمایه گذاری آماده نمایند .
وی برخی وظایف شورای شهر را شناسایی ظرفیتها، جذب سرمایه گذار، جلب رضایت مردم و ایجاد روحیه نشاط و امید در مردم دانست.
استاندار سمنان از دیگر وظایف شورا را نظارت بر بودجه شهرداری عنوان کرد و افزود : تعداد مصوبات مهم نیست بلکه اجرای صحیح و قانونی آن باید ملاک باشد که البته رشد بودجه شهرداری قابل قبول بوده، ولی باید مراقب حبابی نشدن آن باشند.
وی با اشاره به کمبود آب درشهرستان شاهرود گفت : دربرنامه ریزی کوتاه مدت با حفر چاه و قنات و در برنامه ریزی میان مدت پنج ساله انجام اموری مثل سد کالپوش و مجن می تواند موثر باشد.
وکیلی با تاکید برهم افزایی گفت: باید در توسعه و زیبایی شهر دقت شود تا شهر با همان ویژگی ها به آیندگان سپرده شود.
فرماندارشاهرود هم از انجام اقدامات مناسب در طول دولت تدبیر و امید سخن گفت و افزود: اقدامات بسیار خوبی دراین مدت صورت گرفته است که می توان به پروژه انتقال آب قطری به شاهرود اشاره کرد که بعد از 17 سال طی دو هفته گذشته آغاز به کارکرده است.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: عملیات اجرایی تکمیل مرحله دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شاهرود که 700 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی برای این طرح در نظر گرفته شده، از دیگر پروژه ها است .
سیدمحمدرضا هاشمی به فعالیت کارخانه سیمان بیارجمند اشاره کرد و گفت: 210 نفر از اهالی بومی بیارجمند در این کارخانه مشغول به کارشده اند.
وی همچنین ازآبرسانی برای بیش از سه هزار و 800 نفر از اهالی دهستان طرود شامل سطوه، بیدستان و طرود خبر داد و گفت: با تلاشهای مجدانه مسوولین دراقدامی جهادی تامین آب شرب روستاهای دهستان طرود با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال، حفر دو حلقه چاه 200 متری با آب دهی 25 لیتردرثانیه انجام شده و به بهره برداری رسید.
فرماندار شاهرود از دیگر مطالبات مردمی که بعد از11 سال انجام شد، راه دستجرد به عباس آباد به طول 75 کیلومتر را نام برد و افزود : این محور می تواند فاصله تردد برای زائران حرم رضوی(ع) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
هاشمی صادرات محصول زردآلوی بسطام به مالزی و زردآلوی مجن به عربستان را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: درحوزه گردشگری نیز همایش ملی توسعه گردشگری شاهرود شهریور 94 درسطح ملی برگزارمی گردد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین