کد خبر: ۵۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
سرمربی چینی تیم ملی ووشوی بزرگسالان ایران در بخش تالوی مردان، گفت: فرهنگ تمرین چینی که همان سخت کوشی و دقت در اجرای فرم هاست را به تالوکاران ایران تلقین می کنم تا در مسابقات جهانی مدال آور باشند.
هو جین چائو در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: فکر می کنم در بین نفرات تیم ایران، روح تالو چندان وجود نداشت و در این مدت تلاش زیادی برای برطرف شدن این ضعف داشته ام.
وی افزود: همچنین ریتم، اجرا و اصلاح حرکات و تغییر حرکات سخت به سمت جهانی شدن از دیگر برنامه های کادر فنی بوده است. فقط دو ماه است که کارمان را شروع کرده ایم و در این زمان کوتاه تالوکاران ایران باتوجه به هوش بالایی که دارند، تغییرات زیادی در کار خود داشته اند.
این مربی چینی تصریح کرد: اهداف کوتاه و بلند مدت داریم و به صورت فعال در حال حرکت به سوی خواسته های خود هستیم، اما داوران راجع به اهدافمان در مسابقات تصمیم می گیرند. شاید مربیان انتظار بهترین نتیجه را از ورزشکاران خود داشته باشند، اما واقعیت این است که همه چیز روی فرش تالو رقم می خورد.
هو جین چائو درعین حال اظهار داشت: برای پیشرفت و رسیدن به نتیجه ای که انتظار داریم، با تمام وجود تلاش می کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تیم تالوی بزرگسالان مردان ایران توان کسب مدال در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان که آبان ماه در اندونزی برگزار می شود، دارد؟ گفت: البته که می توانیم مدال کسب کنیم. در تیم ما نفرات باهوش و پرتلاشی هستند و به یقین مدال کسب می کنند.
وی در مورد تفاوت تالوکاران ایران با چینی ها که ابرقدرت تالوی جهان هستند، گفت: فکر می کنم در این سالها تالوکاران ایران تمرین طولانی با فشار بالا نداشته اند و برای مدت زیادی با روش دیگری آماده می شدند. در این رشته نمی شود در مدت زمان کوتاه تغییر ایجاد کرد و نیاز به گذر زمان است.
این مربی با تاکید براینکه از تلاش و پیشرفت تالوکاران ایران رضایت دارد، اظهار داشت: ایرانی ها از لحاظ بدنی خوب هستند ولی باید برای تغییر فرهنگ تمرینی و درک آنان از تالو تلاش زیادی کرد.
وی در خصوص اینکه چرا علاوه برچین، اکثر مدال های مسابقات مختلف به نمایندگان شرق آسیا می رسد، گفت: کشورهای این منطقه سالهاست که از مربیان چینی بهره می برند و شرایط بدنی آنان به چینی ها نزدیک است. همچنین از زمانیکه ووشو به بازیهای آسیایی وارد شد، نگاه و سرمایه گذاری در این رشته تغییر کرد.
این مربی چینی افزود: ایران تنها چندسالی است با روی کارآمدن رییس فعلی، تلاش خود را برای پیشرفت آغاز کرده است. من معتقدم ایران می تواند در آینده مدال های زیادی در این بخش کسب کند و فقط نیاز به تلاش دارد.
وی گفت: هم اکنون دولت چین تلاش می کند تا ووشو وارد المپیک شود که رییس فدراسیون ایران نیز به عنوان عضو هیات رییسه جهانی نقش زیادی در این مساله دارد. بحث حضور ووشو در المپیک سبب شده تا رقابت ها در این ورزش بسیار سخت تر شود.
هو جیم چائو با اشاره به اینکه بازیکنان خوبی در رده سنی بزرگسالان ایران حضور دارند، گفت : همچنین تیم های پایه ای ایران در آسیا عملکرد درخشانی دارند و باید با تلاش زیاد، تکنیک های روز جهانی را در ذهن آنان جا انداخت تا بتوانند در رده های سنی بالا نیز مدال آور باشند.
وی افزود: در این مدت کوتاه دریافتم که نفرات ایران در حرکات پایه مشکل دارند و باید به خوبی تکنیک ها را یاد بگیرند. نیاز به زمان برای کار کردن و جا انداخت فرهنگ تمرین چینی در آنان داریم.
سرمربی تیم ملی ووشوی مردان ایران تاکید کرد: در یک ساختمان بزرگ، پایه و زیربنا اهمیت دارد و ما نیز باید از سنین نونهالی، حرکات را به خوبی آموزش دهیم.
وی گفت: وقتی از ایران پیشنهاد دریافت کردم، مسائل مختلفی در مورد ووشوی این کشور شنیدم و وقتی وارد تهران شدم به واقع از امکاناتی چون آکادمی، سالن تمرین، فرش تالو و نظم و مدیریتی که در فدراسیون حاکم است، تعجب کردم.
این مربی گفت: مطمئن هستم با این فاکتورها در هر رقابتی تیم ایران به موفقیت دست می یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین