|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
معاون وزیر بهداشت کشور تاجیکستان در بازدید از بخش پیوند و بیمارستان در حال احداث بوعلی سینا شیراز تحولات علوم پزشکی در ایران را چشمگیر و گسترده دانست و بر ضرورت تبادل تجربیات دو کشور در حوزه علوم پزشکی تاکید کرد.
دکتر نسیم اولیم اف معاون وزیر بهداشت کشور تاجیکستان روز چهارشنبه در ادامه سفر خود به شیراز، از بخش پیوند بیمارستان نمازی و بیمارستان در حال احداث بوعلی سینا دیدن کرد و یادآور شد: علوم پزشکی از جمله شاخه های علوم است که در حال دگرگونی و توسعه است و با توجه به ارتباط این شاخه از علم با سلامت انسان لزوم توجه بیشتر به آن انکار ناپذیر است .
اولیم اف همچنین بیان داشت : پیوند کلیه و کبد ، جراحی قلب، جراحی چشم، جراحی اعصاب و برخی اعمال جراحی خاص مانند کاشت حلزون شنوایی که شیراز در آنها توانمند و سرآمد است از جمله علاقه مندی های ما برای تعامل با دانشگاه علوم پزشکی شیراز است .
معاون وزیر بهداشت تاجیکستان با بر شمردن توانایی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیوند اعضا بیان داشت : ایران توانسته است در بسیاری از اعمال جراحی پیوند و مراقبت های پس از عمل به بالاترین سطح استانداردهای جهانی نزدیک شود و از لحاظ موفقیت آمیز بودن پیوند در میان چند کشور برتر دنیا در این زمینه شناخته می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر سامان نیک اقبالیان عضو تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار، گفت: وزارت بهداشت تاجیکستان به دنبال مدل موفقی در پیوند بودند که از طریق بیماری که در این بخش جراحی شده بود ، با بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعامل برقرار نمودند .
وی افزود : پیش از این تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حدود شش ماه پیش، همکاری خود را با وزارت بهداشت تاجیکستان آغاز کرده و تاکنون هفت پیوند کبد در این کشور با همکاری بخش پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام داده که در آسیای میانه بی نظیر بوده است .
دکتر نیک اقبالیان تصریح کرد: با آشنایی که وزارت بهداشت تاجیکستان با دانشگاه علوم پزشکی شیراز یافته است، علاوه بر حیطه پیوند، در تمامی رشته های تندرستی تمایل به همکاری با ایران و به ویژه شیراز دارند تا در زمینه تعادل دانشجو و پزشک در حیطه های تخصصی و فوق تخصصی از تاجیکستان به ایران این اقدام محقق شود .
وی خاطرنشان کرد :ما علاوه بر تاجیکستان، با سایر کشورها نیز همکاری در زمینه پیوند داریم، از جمله مرکز خیریه پیوند و اورولوژی در ایالت سند در شهر کراچی و هم چنین در آینده نزدیک همکاری های با بیروت در خارطوم خواهیم داشت .
حبیب اله راستی رییس مرکز همودیالیز حاج رضا ابراهیمی در بیمارستان پیوند بوعلی نیز در این بازدید بخش های مختلف این مرکز را به معاون وزیر بهداشت تاجیکستان و هیئت همراه معرفی کرد.
وی اظهار داشت:این مرکز هم اکنون سال هشتم فعالیت خود را سپری می کند که خدماتی مانند سرویس رایگان تا درب منزل و غذای رایگان به بیماران ارایه می کند و در هر شیفت کاری نیز پزشک دوره دیده به همراه نیروی مجرب حضور دارد .
معاون وزیر بهداشت تاجیکستان و هیئت همراه در این برنامه ، از بیمارستان در حال احداث بوعلی سینا که در یک سال آینده به بهره برداری می رسد و دارای 23 اتاق عمل است و پروژه در حال احداث بیمارستان سرطان جنوب دیدن کردند .
در این برنامه شش اتاق عمل این بیمارستان واقع در طبقه چهارم ، مورد بازدید قرار گرفت و در ادامه از بخش همودیالیز حاج رضا ابراهیمی با 80 تخت دیالیز بازدید شد.
همچنین هیئت تاجیکستانی به بیمارستان نمازی رفته و از بخش پیوند این بیمارستان بازدید کرد که در این بازدید دو نفر از هیئت همراه که دارای رشته های مرتبط بودند ، در یکی از عمل های جراحی پیوند بیمارستان نمازی شیراز حضور یافته و از نزدیک با این جراحی آشنا شدند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین