|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۵۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
مدیر عامل شرکت ایریکو گفت: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده این شرکت آمادگی تولید سالانه 100 دستگاه واگن را دارد.
مرتضی مقدمی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از خط تولید ریل باس شرکت ایریکو افزود: این شرکت با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال آینده 150 دستگاه واگن را تولید و به کارفرما تحویل خواهد داد.
وی یادآورشد: فعالیت شرکت ایریکو به دلیل واگذاری شرکت رجا به بخش خصوصی، حذف ردیف بودجه برای پروژه، تاخیر طرف خارجی در ارسال مدارک حمل، منقضی شدن زمان اعتبار فایناس و اعتبار سندی، عدم تمدیدی اعتبار اسنادی و عدم ترخیص قطعات از گمرک تولید آن متوقف شد.
مدیر عامل شرکت ایریکو گفت: این عوامل موجب شد که سرمایه گذاری انجام شده در این شرکت برای تولید ایل باس بی نتیجه مانده و عملا بخش عمده ای از خط تولید آن در بیش از سه سال گذشته معطل بماند.
مقدمی شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان، ایریکو فعالیت تولیدی خود را سال 83 مبتنی بر قراردادی باشرکت قطارهای مسافری رجا برای تامین 120 دستگاه واگن ریل باس که در ادامه به 150 واگن افزایش یافت آغاز کرد.
وی با بیان اینکه شرکتی از کره جنوبی به عنوان شریک تکنولوژیک ایریکو برای تامین واگن های موضوع قرارداد انتخاب شد، اظهارکرد: تا پایان سال 91 تعداد 24 واگن از موضوع این قرارداد به صورت CBU و 24 واگن به صورت CKD و هشت واگن به صورت PLB به کارفرما تحویل داده شد.
مقدمی تاکید کرد: هم اکنون این واگن ها در خط ریلی کشور و در حوزه حمل و نقل حومه ای در حال بهره برداری است که رضایت بهره برداران را به همراه داشته است.
مدیر عامل شرکت ایریکو با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل حومه ای از اولویت های کاری دولت تدبیر و امید است، ابراز امیدواری کرد، با ظرفیت ایجاد شده در این شرکت برای تولید ریل باس ها در خدمت تامین ناوگان حمل و نقل حومه ای کشور اعم از قطارهای کشش دیزلی و برقی قرار گیرد.
مقدمی خاطرنشان کرد: زمینه تامین واگن های حمل و نقل درون شهری، بیشترین حجم قرار داد تامین واگن های مترو در خارج از تهران در شرکت ایریکو متمرکز شده است و در حال حاضر قرار داد تامین 120 دستگاه واگن خط دو مترو کرج و 135 دستگاه واگن خط یک مترو شیراز با این شرکت منعقد شده است.
معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: این شرکت بتواند بخشی از سهم توسعه استان را به دوش بکشد و با توجه به سیاستگزاری های غلطی که انجام شده فراز و نشیب هایی در جهت تولید به وجود آمده است.
جواد رحمتی تاکید کرد: استان زنجان به لحاظ توسعه صنایع ریلی و توسعه حمل و نقل پتانسیل قابل توجهی دارد و در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد.
وی ابراز امیدواری کرد فاز اول دو خط کردن راه آهن گلنگ زنی شود و قطعه چهار این فاز که از طرف زنجان به قزوین است اجرا شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین