|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
سخنگوی دولت تایلند روز چهارشنبه با تایید تغییر در کابینه این کشور، اعلام کرد برخی وزیران با توجه به شرایط و درخواست شخصی خود از کابینه خارج می شود.
'سانسرن کاوکامنرد' سخنگوی دولت تایلند، گفت که ژنرال 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر که بدنبال کودتای اول خرداد سال گذشته سکان هدایت این کشور را در دست گرفت 'بهترین افراد را برای کابینه در وضعیت کنونی' درنظر گرفته است.
نخست وزیر تایلند لیست اعضای جدید کابینه خود را برای تصویب نهایی نزد 'بهومیبول آدولیادج' پادشاه 87 ساله این کشور فرستاده تا پس از مالزی، اندونزی و سنگاپور چهارمین کشوری باشد که در منطقه جنوب شرق آسیا در مدت حدود یک ماه کابینه خود را ترمیم کرده است.
تارنمای روزنامه 'نیشن' نوشت که 'پیتیپونگ فوئنگ بون' وزیر کشاورزی و تعاون تایلند نخستین فردی است که خروج خود از کابینه را امروز در شبکه فیسبوک تایید کرد.
نخست وزیر تایلند روز گذشته در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: تغییرات زیادی در کابینه به وجود می آید و این تغییرات همزمان با پایان مدت یکساله فعالیت دولت صورت می گیرد.
ترمیم کابینه تایلند بدنبال رشد اقتصادی پایین و فشار ناشی از آن بر دولت انجام می شود و پیش بینی می شد این تغییرات ماه سپتامبر انجام شود.
'چان اوچا' که با کودتای اول خرداد ماه سال گذشته و سرنگونی دولت 'یینگلوک شیناواترا' قدرت را در این کشور جنوب شرق آسیا در دست گرفت و سوم شهریور ماه سال گذشته فرمان نخست وزیری را از پادشاه دریافت کرد.
سران و رهبران دولت های کشورهای جنوب شرق آسیا یکی پس از دیگری ترمیم کابینه خود را به دلایل مختلف از فساد مالی نخست وزیر گرفته تا تحول در بخش اقتصادی بدنبال کاهش رشد در دستور کار قرار داده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین