کد خبر: ۵۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
'غلامحسین دهقانی' سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با تاکید بر اهمیت همکاری ها و هماهنگی ها میان سازمان ملل و سازمان های منطقه ای گفت: صلح و امنیت جهانی در گروه همکاری های جمعی است.
دهقانی در نشست شورای امنیت به نمایندگی از جنبش عدم تعهد درباره ' سازمان های منطقه ای و چالش های پیش روی امنیت جهانی' سخنرانی کرد و نقش مهم نهادها و ترتیبات منطقه ای و فرا منطقه ای را در ارتقای صلح و امنیت منطقه ای و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان کشورهای منطقه یادآور شد.
وی با تاکید بر اهمیت افزایش مشورتها، همکاری ها و هماهنگی ها میان سازمان ملل متحد و سازمان های منطقه ای، اینگونه همکاری ها را برای ثبات سیاسی، رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی و فرهنگی جوامع ضروری دانست .
دهقانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از عزم سازمان ملل متحد در ارتقای روابط و همکاری خود با سازمان های منطقه ای و فرا منطقه ای بویژه اتحادیه افریقا در قالب فصل 8 منشور ملل متحد استقبال می کند.
سفیر کشورمان در نشست روز سه شنبه (دیروز) ضمن تبیین مواضع عدم تعهد در خصوص همکاری های سازمان ملل متحد با سازمان ها و ترتیبات منطقه ای در آسیا، آفریقا و امریکای لاتین گفت: جنبش عدم تعهد خواستار تلاشهای ملی، منطقه ای و بین المللی به منظور پیشبرد اهداف خلع سلاح هسته ای است و از اقدامات و ابتکارات برخی مناطق در این رابطه تقدیر می کند.
وی در پایان اضافه کرد جنبش عدم تعهد اعتقاد راسخ دارد که صلح و امنیت و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان مناطق جهان دست یافتنی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین