|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
پس از آخرین حملات به کامیون‌های ایرانی، ابتدا مقامات کشور از کاهش تردد کامیون‌ها هنگام شب هشدار دادند و پس از آن و با ادامه این حوادث خبر از بسته شدن چند ساعته این مرز از سوی ترکیه به گوش رسید.
پس از آخرین حمله به دو کامیون ایرانی، دو شب است که مرز بازرگان آرام است.

آخرین حمله به کامیون‌های ایرانی یکشنبه شب رخ داد و مرز بازرگان برای تردد کامیون‌های ایرانی در دو شب‌ گذشته آرام بوده است .

 پس از آخرین حملات به کامیون‌های ایرانی، ابتدا مقامات کشور از کاهش تردد کامیون‌ها هنگام شب هشدار دادند و پس از آن و با ادامه این حوادث خبر از بسته شدن چند ساعته این مرز از سوی ترکیه به گوش رسید.

روز گذشته نیز ، مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از کاهش حجم ترانزیت در سه هفته اخیر در مرز بازرگان خبر داد و گفت : پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند قیمت کالاهای ترانزیتی نیز افزایش یابد.

محمد جوادعطرچیان در این باره به اقصادنیوز گفت که پیش‌بینی می‌شود در صورتی که این حوادث در مرز بازرگان ادامه‌دار باشد، علاوه بر انتخاب مسیر جایگزین و کاهش میزان ترانزیت، قیمت کالاهای ترانزیتی دوجانبه به رغم افزایش مصرف سوخت و هزینه کرایه حمل، افزایش یابد .

وی افزود: البته با ادامه این حوادث و انتخاب مسیر جایگزین برای عبور و مرور کامیون‌های ایرانی، نه‌تنها مصرف سوخت افزایش می‌یابد ، بلکه طول مسیر و هزینه ترانزیت نیز با افزایش قیمت همراه می‌شود و در نتیجه منجر به افزایش قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی می‌شود.

عطرچیان با ابیان اینکه از 20 روز گذشته تاکنون حدود 10حمله به کامیون‌ها و اتوبوس‌های ایرانی صورت گرفته است، تصریح کرد: ایران از دولت ترکیه می‌خواهد تا هر چه زودتر به تامین امنیت کامیون‌های ایرانی مبادرت کند، چرا که دولت ترکیه موظف است برای ناوگان ایرانی و خاک ایرانی امنیت برقرار کند.‎

پس از نزدیک به 20روز جنجالی و حملات مکرر به کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان ، در نهایت امروز اعلام شد که کامیون‌های چند شرکت ایرانی در مسیر‌های جایگزین ترکیه حرکت کردند.

این در حالی است که از هفته اول مردادماه تا دو شب گذشته،‌ حدود هفت حمله به کامیون‌های ایرانی و دو حمله به اتوبوس‌های ایرانی در مرز بازرگان رخ داد . حملاتی که گاه منجر به مرگ راننده کامیون و گاه به آتش کشیده شدن کامیون‌ها شده است. البته نه‌تنها مقامات ترکیه بلکه مقامات ایرانی نیز اعلام کرده‌اند که هنگام حمله به اتوبوس‌های ایرانی گرچه مسافران در خطر بودند، اما هیچ آسیبی ندیدند و بلافاصله به مبدا سفر برگشتند.‎

حالا با گذشت آخرین حادثه در این مرز گفته شده‌ که مسیرهای جایگزین ترانزیتی در نظر گرفته شده تا از شدت حادثه کاسته شود.

منبع: اقتصاد نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین