|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
این مجوز در حالی ادر شده که فعالان محیط زیست هشدار می‌دهند که حفاری در محیط سرد و سخت می‌ تواند موجب حوادث و فاجعه‌ هایی با ابعاد غیرقابل پیش‌ بینی شود.
سرانجام پس از کش و قوس های فراون و با وجود مخالفت های شدید، دولت آمریکا به شرکت شل اجازه حفاری در آلاسکا را صادر کرد.

 به نقل از یو اس ای تودی، با وجود مخالفت‌های شدید، آمریکا به شرکت نفتی شل اجازه داد در سواحل آلاسکا اقدام به حفاری کند.

این مجوز در حالی ادر شده که فعالان محیط زیست هشدار می‌دهند که حفاری در محیط سرد و سخت می‌ تواند موجب حوادث و فاجعه‌ هایی با ابعاد غیرقابل پیش‌ بینی شود.

شرکت نفتی رویال داچ شل پس از سال‌ ها تلاش برای کسب اجازه حفاری نفتی در سواحل آلاسکا سرانجام به خواست خود رسید. دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به این شرکت بریتانیایی-هلندی اجازه داده است تا عملیات حفاری نفت و گاز را در سواحل آلاسکا آغاز کند.

اداره امنیت و محیط زیست وابسته به وزارت کشور آمریکا اعلام کرده که این مجوز پس از بررسی‌ های دقیق صادر شده، البته به این شرط که شرکت نفتی شل اقدامات ایمنی و احتیاطی لازم را به عمل آورد.

شل می‌خواهد در دریای «چوکچی»، در فاصله ۱۱۳ کیلومتری روستایوین‌رایت در ساحل شمال غربی آلاسکا دست به حفاری بزند.

از آنجایی که طبق برآوردهای صورت گرفته ۲۰ درصد منابع نفتی و گازی سراسر جهان در شمالگان (ناحیه پیرامون قطب شمال) واقع شده، شل تا کنون هفت میلیارد دلار خرج تحقیقات و اکتشافات در این منطقه کرده است.

البته این پروژه تحقیقاتی-اکتشافی از سال ۲۰۱۲ تا کنون متوقف شده است. در آن سال مجموعه ای از حوادث باعث شد که کارهای پژوهشی و اکتشافی نیمه‌ کاره بمانند. از جمله حادثه‌ای در یکی از سکوهای عظیم نفتی رخ داد که طی آن گارد ساحلی باید ۱۸ کارگر را از درون آب نجات می‌داد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین