|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
آيا اين احتمال را نمي‌دهيد همانگونه که امروز اصلاح‌طلبان از حملات ناجوانمردانه به ايشان در دوران قدرت خود، پشيمان هستند و يکي از دلايل شکست خود را در تخريب ناجوانمردانه آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني مي‌دانند، روزي اصولگرايان هم افراط امروز در حمله و تخريب ايشان را به عنوان علت شکست خود بشمارند؟
«تخریب می‌کنیم تا شاید از کنار آن توجهی هم به ما شود.» این شاه بیت خواسته ساکنان اتاق تاریک تخریب است. ساختمان تخریب اتاق‌های زیادی دارد که هر کدام به یک شخصیت یا یک جریان اختصاص دارد و بزرگ‌ترین اتاق برای برنامه‌ریزان علیه آیت‌ا... هاشمی است. حالا چرا اتاق برای او بزرگ‌ترین است دلیلش را باید در رزومه و پرونده استوانه انقلاب یافت. ساکنان اتاق تخریب خود بدین موضوع معترفند که خدمات آیت‌ا... هاشمی در سال‌های سال که از انقلاب می‌گذرد و مبارزاتی که پیش از انقلاب داشت، بدان اندازه زیاد است که برای یافتن دستمایه تخریب باید ماه‌ها صرف کرد و در نهایت یک موضوع نادرست و غلط را برداشته و ضمن تحریف و تغییر واقعیت سعی می‌کنند به خواسته خود برسند. البته آیت‌ا... با ساکنان این اتاق سال‌هاست که آشنایی دارد و دیر زمانی است که آنها را می‌شناسد.
 
وقتی که ساکنان این اتاق هنوز الفبای فعالیت سیاسی را نیاموخته بودند، آیت‌ا... به همراهان خود می‌گفت که آینده مثمرثمری برای این جوانان هیجانی پیش‌بینی نمی‌کند و امروز ناراحت از اینکه پیش‌بینی‌اش درباره آنها درست بوده است. این جدیدالسیاسیون سال‌هاست تمام مدارک و اسناد موجود در دستشان را برای یافتن یک تخلف مالی از هاشمی زیر و رو کرده‌اند اما هیچ دستاوردی نداشتند پس وقتی به آلبوم‌های عکس رسیدند تصویری را یافتند و شادمان آن را به یکدیگر نشان دادند اما برخی که یک پیراهن بیشتر از دیگران پاره کرده بود به آنها اطلاع دادند که مانور دادن بر عکس بابک زنجانی در کنار آیت‌ا... هاشمی منجر به رسوایی خودشان خواهد شد اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که یک هجمه با استناد به اطلاعات غلط بهتر از «هیچ» است. دیروز فرزند آیت‌ا... هاشمی در خصوص این تصویر توضیحاتی ارائه کرد که نشان از عمق ناآگاهی برنامه‌ریزان این هجمه به آیت‌ا... هاشمی داشت. به راستی چه بی‌تدبیری و چه بی‌اخلاقی‌ای نیاز است که به شخصیتی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است انگ‌های اخلاقی و مالی زده شود و واقعا اگر در یک ریال از داشته‌های آیت‌ا... هاشمی شبهه‌ای بود این تندروها تا امروز سکوت می‌کردند؟ یا درست است رسانه‌ای که بخشی از بودجه‌اش از بیت‌المال است انگ‌ها و اتهامات اینچنینی به یکی از پایه‌های کشور بزند؟
 زنجانی آن زمان چه کاره بود؟
دیروز محسن هاشمي در نامه‌اي به روزنامه کیهان، که انتشار عکسي از بابک زنجاني در يک مراسم قديمي را دستمايه منتسب کردن وي به رئيس مجمع تشخيص مصلحت کرده است، نوشت: «يکي از روش‌هايي که همکاران شما در اين دوره براي تخريب آيت‌ا... هاشمي از آن سود برده‌اند منتسب کردن افراد مجرم و مساله‌دار به ايشان بوده که نمونه آخر آن تلاش براي انتساب آقاي بابک زنجاني، به صرف وجود عکسي در يک مراسم عمومي است که نامبرده از سوي وزارتخانه مربوطه به عنوان صنعتگر نمونه، در کنار ده‌ها نفر ديگر مورد تقدير قرار گرفته و بر اين اساس اصرار دارید، به استناد يک عکس در مراسم عمومي، وي را که اکنون به دليل بدهي چندهزار ميليارد توماني به بيت‌المال تحت بازداشت است را به دولت سازندگي و آيت‌ا... هاشمي منتسب و اينگونه القا کنید که او با حمايت دولت سازندگي اقدامات مجرمانه را صورت داده است.خوب مي‌دانيد که تصوير مربوطه، متعلق به چندين سال قبل از فعاليت‌هاي اقتصادي مساله‌دار اين فرد بوده و در يک مراسم عمومي، تعدادي از صنعتگران بخش خصوصي، توسط دستگاه رسمي کشور انتخاب و از رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام لوح تقدير دريافت کرده و در اين زمان نامبرده تنها مدير يک کارخانه صنعتي کوچک بوده است و اگر صرف يک عکس در مراسمي عمومي با فردي که هنوز مرتکب جرمي نشده است، معناي حمايت از مجرم را مي‌دهد، پس بايد در مورد بسياري از افراد که پس از ارتکاب جرم و تشکيل دادگاهشان در مراسم رسمي در کنار بزرگان کشور عکس دارند، چه قضاوتي بايد کرد؟ پرسش اساسي اينجاست که فعاليت‌هاي مجرمانه اين فرد که موضوع يکي از ده‌ها پرونده بزرگ مفاسد اقتصادي در دولت گذشته است، بعد از سال 1388 صورت گرفته و معلوم نيست چرا حاميان سابق وي اصرار دارند به جاي پرداختن به اصل موضوع، جرم و روش انجام تخلف و حاميان و آمران بابک زنجاني، مسائل اصلي را مسکوت گذاشته و با تلاش وافر به داستان‌سرايي و قصه‌بافي در مورد گذشته دور وي و 20 سال قبلش بپردازند.»

 سوالات بی‌جواب

محسن هاشمی در ادامه می‌نویسد: «چرا در روزنامه کيهان و جريان رسانه‌اي همراه در زمان تخلفات او و حمايت تمام قامت دولت قبل از آن يک کلمه نوشته نشد در حالي که جريان رسانه‌اي منتقد دولت گذشته اسناد و تصاوير و مدارک قابل توجهي در مورد وي منتشر کرده بودند. چرا اکنون که حدود 20 ماه است که از دستگيري او مي‌گذرد، روزنامه کيهان و گروه رسانه‌اي همراه در مورد آمران و حاميان اصلي بابک زنجاني کلمه‌اي نمي‌نويسند، براي مثال اينکه چه کسي به چندين عضو وقت کابينه دستور داده که با زير پا گذاشتن قوانين بستر را براي دست‌اندازي به بيت‌المال فراهم کنند؟ با اين همه حمايت‌هاي قبلي، به نظر مي‌رسد اينگونه پرداختن به موضوع، قرباني کردن يک مهره سوخته است و اکنون بايد براي جلوگيري از سرپوش گذاشته شدن بر اين پرونده با حاميان و آمران وي برخورد شده و بازگرداندن چندين هزار ميليارد توماني که از بيت‌المال ربوده شده است، سرلوحه پيگيري‌ها قرار گيرد. جناب آقاي شريعتمداري، همان‌گونه که شما بهتر از بنده مي‌دانيد، مقام معظم رهبري و آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني، دو يار جدانشدني انقلاب هستند که اتحاد آنها کشور را از خطرات بسياري عبور داده است. پس اگر شما که به طور مداوم اصلاح‌طلبان تندرو را به جهت تخريب آيت‌ا... هاشمي، در دهه70 تخطئه مي‌کنيد، چرا اجازه مي‌دهيد، در روزنامه‌اي که تحت مسئوليت شماست اين موضوع تکرار شده و بر اساس جعليات، مطالبي ناجوانمردانه نوشته شود. به هر حال وجود اختلاف نظر بين جنابعالي و همفکران شما با آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني قابل انکار نيست، اما آيا بايد اختلاف‌نظر منجر به عبور از مرزهاي اخلاقي گردد و در روزنامه‌ وابسته به بيت‌المال اين‌گونه در مورد ايشان نوشته شود؟ آيا اين احتمال را نمي‌دهيد همانگونه که امروز اصلاح‌طلبان از حملات ناجوانمردانه به ايشان در دوران قدرت خود، پشيمان هستند و يکي از دلايل شکست خود را در تخريب ناجوانمردانه آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني مي‌دانند، روزي اصولگرايان هم افراط امروز در حمله و تخريب ايشان را به عنوان علت شکست خود بشمارند؟ و حتي اگر اين افراط در تخريب به شکست سياسي نيز نينجامد، با روز حساب که به تعبير معصوم(ع) قريب و بسيار نزديک است، چه خواهند کرد؟»

منبع: آرمان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین