کد خبر: ۵۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
استاندار استان مرکزی گفت: تولید با کیفیت و ارزان قیمت تنها راه بالندگی اقتصاد کشور و حل مشکل اشتغال جوانان است.
به گزارش روابط عمومی استانداری استان مرکزی محود زمانی قمی روز سه شنبه در بازدید از کارخانه هپکو اراک افزود: دولت تدبیر و امید نسبت به افزایش صادرات و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی کشور اهمتام ویژه ای دارد و برای دستیابی به این هدف ازهیچ تلاشی دریغ نمی کند.
وی ادامه داد: ظرفیتهای مناسبی در کشور وجود دارد ومی توان از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران بهره گرفت.
زمانی بیان کرد: برای رسیدن به شرایط مطلوب صنعت در کشور و به خصوص استان مرکزی باید از فرصت ها و توانمندی های موجود استفاده کرد.
وی یادآوری کرد: کارخانه هپکو با وجود داشتن فضاهای صنعتی بسیار مناسب، ابزارهای تولید و نیروهای متخصص باید به زودی بتواند به تولید ماشین آلات راه سازی و کشاورزی که کار اصلی آن است باز گردد و با تولیدات باکیفیت و ارزان قیمیت بازار این نوع محصولات را تصاحب کند.
مدیرعامل شرکت هپکو نیز در این آیین گفت: در سال های 1386، 87 و 88 بیشترین عرضه ماشین آلات راهسازی را در کشور داشته ایم و در این سال ها به دلیل تزریق نقدینگی یک روند غیرطبیعی را در شرکت تجربه کردیم.
لطف الله سعیدی بیان کرد: شرکت هپکو بالاترین رکورد تولید و عرضه ماشین آلات راهسازی را با تولید دو هزار و 600 دستگاه در سال 86 به ارزش دو هزار 600 میلیارد ریال داشته است.
وی با بیان اینکه سقوط سنگینی در بازار ماشین آلات راهسازی کشور اتفاق افتاده است، گفت: در سال 92 در تقاضای ماشین آلات راهسازی در پایین ترین سطح قرار گرفت و در سال 93 بازار تقاضای این نوع ماشین آلات با رونق نسبی مواجه شد.
مدیرعامل شرکت هپکو اراک، تحریم های بین المللی، اقتصادی و بانکی، قطع همکاری شرکای خارجی، عدم امکان استفاده از خدمات بانکی در نتیجه افزایش نیاز به نقدینگی بیشتر را از مهمترین مشکلات این شرکت در چند سال اخیر عنوان کرد.
وی بیان کرد: همکاری در تامین و تولید ماشین آلات بارگیری و حمل برای معادن، تعاملات هپکو با شرکت های بزرگ پیمانکاری معدن ایران در زمینه تامین ماشین آلات و گسترش فعالیت های خدماتی، تامین دامپ تراک های سنگین برای معادن، بهره گیری از فرصت های ایجاد شده در بازارهای خدمات شهری و راهداری ها را از جمله اقدامات انجام شده شرکت هپکو اراک در پنج سال گذشته بوده است.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین