کد خبر: ۵۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
فرماندار تهران با تاکید بر اینکه گسل تهران فعال نشد، از مردم خواست که نگران نباشند.
زمین لرزه در منطقه جواد آباد ورامین در جنوب تهران از ساعت 23 روز پنجشنبه تاکنون 37 بار لرزیده که بیشترین آن 4.1 دهم ریشتر بوده است.

موج انبوه اظهارنظرها و انتقادها از سوی کارشناسان و مسئولین در چند روز اخیر بر مبنای زمین لرزه های منطقه جوادآباد؛ زنگ خطری است برای زلزله 7 یا 8 ریشتری پیش بینی شده در پایتخت!

مدیر مرکز اورژانس تهران گفت: خدا در حق تهران لطف کرد زلزله نیامد!

اسدالله موسوی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی (بحران نیوز)؛ مطرح کرد: 180 سال است که زلزله ای رخ نداده در حالی که دوره زمانی زمین لرزه ها 100 ساله است. تا الان هم خدا به تهران با این جمعیت و بافت فرسوده لطف کرده است.

اظهارات رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم گفت: اتفاق و حادثه خاصی نبوده و نیاز به تشکیل جلسه مدیریت بحران نیست.

پدر علم زلزله شناسی می‌‌گوید: باید هفته ها نیز گوش بزنگ بود!

بهرام عکاشه با اشاره به وقوع زمین لرزه در منطقه جواد آباد تهران، در جدیدترین اظهارت خود گفته است: این زمین لرزه ها نشان می‌دهد یکی از گسل ها شکسته شده و بقیه آمادگی شکستگی را دارند؛ البته نمی‌توانیم قسم بخوریم کدام گسل فعال شده که این زلزله به وقوع پیوسته است. گسل در این منطقه و در تهران زیاد است و این موضوع حائز اهمیت بوده که نه تنها منطقه جوادآباد، بله کل تهران تحت تاثیر نیرو و استرس قرار گرفته است.

فرماندار تهران: گسل تهران فعال نشد/ نگران نباشید

حالا با تمام اما و اگرها فرماندار تهران خیال تهرانی ها را راحت کرد و در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بحران نیوز و پس از استماع گزارش بحران نیوز از وضعیت جوادآباد ورامین در مورد وقوع 30 زمین لرزه در این شهر و اظهاراتی مبنی بر شکسته شدن گسل زلزله و اینکه آیا تهران هم در وضعیت آماده باش قرار دارد، گفت: بر اساس قانون می دانید که مدیریت بحران شهر تهران بر عهده شهرداری تهران است اما در هفته جاری جلسه ای در استانداری تهران با حضور معاون عمرانی استاندار، ژئوفیزیک دانشگاه تهران، آب فاضلاب، زمین شناسی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و سایر اعضا تشکیل شد و گزارش هایی را ارائه کردند. بر اساس این گزارش ها گسل تهران فعال نشده و اگر موردی باشد شهرداری و ژئوفیزیک آثار و شواهد را اعلام می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین