|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۵۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
وزیر نفت گفت: پس از تاریخ اعمال تحریم ها به جز یک مورد استثنایی که بابک زنجانی است، با خریدار بدقولی مواجه نبوده ایم و تمام دریافتی های فروش نفت به حساب شرکت نفت و از طریق بانک مرکزی به حساب خزانه واریز شده است.
جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدرضا باهنر و با حضور 205 نماینده مجلس آغاز شد، بیژن زنگنه وزیر نفت برای پاسخگویی به سوال نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در صحن علنی مجلس حاضر شد و در سخنانی به سوالات مطرح شده در خصوص مسائل مربوط به تاخیر در فروش نفت خام، عدم بهره گیری از توانمندی و تولیدات داخلی، عدم برداشت از لایه های نفتی پارس جنوبی و استخدام نیرو در وزارت نفت پاسخ گفت.
زنگنه در خصوص سوال نخست نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه در گذشته فروش نفت خام حداقل در منطقه در بازه زمانی 30 روزه و از طریق ال.سی صورت گرفته است، افزود: متاسفانه پس از اعمال تحریم های بین المللی علیه کشورمان نفت خام کشور حداکثر 90 روزه فروخته می شود و دریافت بالاتر از این بازه زمانی نیست.
وی با بیان آنکه دریافت وجه حاصل از فروش نفت خام پس از اعمال تحریم های بین المللی علیه کشورمان در بازه زمانی 90 و 180 روزه صورت گرفته است، گفت: نفت خام حداکثر 90 روزه فروخته می شود.
زنگنه اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود، پول نفت فروش رفته در اختیار شرکت خریدار می ماند که البته در قالب توافق ژنو بخشی از آن در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد.
وزیر نفت افزود: اگر شر تحریم ها به عاملان آن برگردد در فروش نفت به روال عادی گذشته بازخواهیم گشت.
زنگنه اظهار داشت: پس از تاریخ تحریم ها به جز یک مورد استثنایی که بابک زنجانی است، خریدار بدقول نداشته ایم و تمام دریافتی های فروش نفت به حساب شرکت نفت و از طریق بانک مرکزی به حساب خزانه واریز شده است.
وی در عین حال افزود: البته در یک مورد نیز هندی ها با وجودی که طبق قرارداد بایستی پول نفت را به صورت یورو پرداخت می کردند اما به دلیل وجود تحریم ها با مشکل مواجه شدند.
وزیر نفت در خصوص عدم استخدام های تعهد شده در وزارت نفت نیز با تاکید براینکه مطابق با ضوابط بودجه سال 1394 دولت استخدام را ممنوع کرده است، افزود: البته اقدامات اجرایی استخدام در حال اجرا است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین