|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش شبانه روزی کارگزاران دولت اعتدال برای اعتلای ایران اسلامی گفت: تزریق امید و نشاط به جامعه از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
رضا استاد رحیمی روز سه شنبه در گردهمایی یکروزه فرمانداران استان، حل مسائل و رفع خصومت با دنیا را از آثار و نتایج توافق وین دانست و اظهار کرد: ورود به عرصه های سیاسی منطقه از پیامدهای مثبت وین می باشد که جای تدبر دارد و فرمانداران باید در هفته دولت عملکرد و دستاوردهای دولت برغم موانع و مشکلات زیاد را به مردم تبیین کنند.
وی ادامه داد: ورود به عرصه جدید در سطح جهانی که ظرفیت جمهوری اسلامی را با چرخش گفتمانی و کارآمدی گفت و گو با مقوله ای به اسم مذاکره بدون تهدید و ارعاب به دنیا شناساند، از دیگر آثار مثبت توافق وین است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: وقتی رییس جمهوری در سازمان ملل، جهانی عاری از خشونت را تبلیغ و ترویج می کند و مفاهمه از طریق اجماع بر سر گفت و گو را بهترین راه صلح و ثبات معرفی می کند، ما نیز باید در داخل با همدیگر تعامل و گفت و گو کنیم.
استاد رحیمی، خلق فرصت ها را از دیگر دستاوردهای توافق وین اعلام کرد و افزود: مذاکرات فرصت بی نظیری برای افزایش منزلت بین المللی ایران در منطقه بود و مشخص شد که تاثیر گذاری ایران بر سیاست های منطقه ای و معادلات بین المللی تا چه حد بالاست.
وی کاهش سایه جنگ در منطقه و چرخش منابع مالی به سمت کشور را از جمله دیگر دستاوردهای این توافق ذکر کرد و گفت: افزایش امید به زندگی، افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت سیاسی حاصل توافق وین است که باید در گسترش آن به جامعه و رشد اعتماد عمومی بکوشیم.
استاد رحیمی خاطر نشان کرد: به میزانی که اعتماد عمومی در جامعه افزایش یابد فضای سیاسی و عملکرد سیاسی نیز توسعه یافته و منجر به ایجاد نشاط ، مشارکت سیاسی و حس مسوولیت شناسی شهروندان می شود.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت پیش آمده و تعمیم فضای گفت و گو و مذاکره به عرصه عمومی گفت: باید همواره با خرد ورزی پیش رفته و با بالا بردن آستانه تحمل، رقبا و منتقدان را تحمل کنیم.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استاندار آذربایجان شرقی اصلی ترین وظیفه فرمانداران را ایجاد فضای منطقی گفت و گو در شهرستان ها برشمرد و افزود: فرمانداران با تحمل رقیب و با فرصت دادن به افراد و گروه های مختلف با منطق و خردورزی عرصه را برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم کنند.
گردهمایی یکروزه فرمانداران آذربایجان شرقی روز سه شنبه در ساختمان استانداری در تبریز با هدف تبیین راهکارهای برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین