|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
در پی عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی افغانستان در شرق این کشور، یکی از سرکردگان داعش دستگیر شد.
به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، در پی عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی علیه تروریست‌های تکفیری در ولایت ننگرها در شرق افغانستان، یکی از فرماندهان داعش دستگیر شده است.

اداره امنیت ملی افغانستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حیات الله الیاس منصور در حین عملیات کمین نیروهای امنیتی در منطقه تورخم ولایت ننگرهار واقع در 220 کیلومتری شرق کابل، پایتخت افغانستان، دستگیر شده است.

در این بیانیه آمده است دو تبعه پاکستانی با نام‌های "یاسر الیاس اسکندر" و "بشیر الیاس ابو خالد محمدی" نیز در این عملیات بازداشت شدند.

بر اساس این بیانیه، این دو تبعه پاکستانی پس از عبور از مرز و ورود به ولایت ننگرهار، درصدد اجرای حملات تروریستی در خاک افغانستان بودند.

در تاریخ 20 تیر، در عملیات پهپاد آمریکایی در منطقه اچین ولایت ننگرهار، حافظ سعید خان 65 ساله، که سرکردگی گروه تروریستی داعش در افغانستان و پاکستان را برعهده داشت، کشته شد. در این عملیات همچنین 30 تن دیگر از تروریست‌ها کشته شدند.

سعید خان یکی از سرکردگان پیشین طالبان در ماه ژانویه با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرده بود. وی  تنها چهار روز پس از آن به هلاکت رسید که گل زمان، نفر دوم داعش در افغانستان به همراه دستیارش، جهان یار و پنج نفر دیگر در حملات پهپادی در ولایت ننگرهار کشته شده بودند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین