کد خبر: ۵۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
معاون بان کی مون و مسئول هماهنگی کمک های اضطراری سازمان ملل، خشونت های جاری در سوریه را سبوعانه و ویرانگر توصیف کرد و گفت که رنج و مشقتی که مردم سوریه در پنجمین سال ادامه جنگ های داخلی این کشور می برند، تخمین ناپذیر است.
استیون اوبراین معاون دبیر کل سازمان ملل و مسئول هماهنگی کمک های اضطراری این نهاد در کشور سوریه، روز دوشنبه در سومین روز سفر خود به این کشور، با صدور یک اطلاعیه خبری آنچه را که در طول این دیدار مشاهده کرد «ویرانگری های تکان دهنده ای» توصیف کرد که «درگیری های سبوعانه» جاری در این کشور به بار آورده است.
اوبراین در این اطلاعیه مردم سوریه را قربانیان اصلی این بحران که وارد پنجمین سال خود شده، ذکر کرد و بی توجهی تروریست ها به سرنوشت دردناک مردم این کشور را هولناک و غیر قابل تصور خواند.
وی هم صدا با سایر مقامات این نهاد بین المللی، بار دیگر حمله به غیر نظامیان را اقدامی خلاف قانون و غیر قابل قبول دانست که باید هرچه سریع تر متوقف شود و از همه طرف های درگیر در این جنگ 5 ساله خواست تا به قوانین انساندوستانه بین المللی احترام بگذارند و از جان شهروندان غیرنظامی این کشور به هر قیمتی محافظت کنند.
معاون بان کی مون در ادامه گفت: در حالی که تاکنون حدود 250 هزار نفر از مردم سوریه جان خود را با ادامه جنگ های داخلی 5 ساله این کشور از دست داده اند، و بیش از یک میلیون نفر از آنان مجروح و مصدوم شده اند، شمار آوارگان ناشی از این بحران به بیش از نیمی از جمعیت کشور سوریه رسیده است.
اوبراین تروریست ها را به استفاده از قطع آب آشامیدنی به عنوان یک سلاح جنگی متهم ساخت و اضافه کرد که تخریب تاسیسات آبرسانی در شهر دمشق دست کم 5 میلیون نفر از ساکنان این شهر را با بی آبی مطق روبه رو کرده است.
به گفته وی، این سومین باری است که مردم دمشق با تخریب تاسیسات آب رسانی بر اثر بمباران های هوایی، از دسترسی به آب آشامیدنی و مصرفی محروم مانده اند.
وی افزود: در همین حال محرومیت مردم شهر حلب از آب آشامیدنی در اثر ویرانی همه گونه تاسیسات وارد هفدهمین روز خود شده است.
اوبراین در نهایت یادآور شده است که در طول سفر خود موفق به دیدار با جمعی از مقامات رسمی کشور سوریه از جمله وزیر خارجه، معاون نخست وزیر و معاون وزیر خارجه این کشور شده و در این دیدارها موضوع ادامه کمک به آوارگان و آسیب دیدگان سوری و نحوه گسترش همکاری با مقامات دولت سوریه در این زمینه را مورد بحث وبررسی قرار داده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین