|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، با اشاره به سهم 45 درصدی صنایع کوچک از اشتغال صنعتی کشور، از ایجاد شهرک فناوری در منطقه 22 تهران خبر داد.
از روابط عمومی و بین الملل، سیدمحمدعلی سیدابریشمی در نشست هماهنگی و تعامل با واحدهای صنعتی برتر استان تهران با بیان آنکه از بین 87 هزار واحد صنعتی در سطح کشور، 81 هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک مشغول به فعالیت هستند، گفت: با توجه به حجم بالای صنایع کوچک در کشور ارزش افزوده و صادرات این بخش قابل توجه نیست.
وی ایجاد شهرک های فناوری و مراکز کسب و کار را در توسعه فعالیت واحدهای صنعتی موثر دانست و افزود: با تلاش های انجام شده مشکلاتی که برای 10 هکتار زمین در منطقه 22 برای ایجاد شهرک فناوری وجود داشت، حل و فصل شده و این شهرک در این منطقه ایجاد خواهد شد که در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزهای آن هستیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، یکی از دلایل عدم رشد واحدهای صنعتی کوچک را نبود ارتباط آنها با واحد های بزرگ توصیف کرد و افزود: صنایع کوچک باید تامین کننده نیاز صنایع بزرگ باشند.
سید ابریشمی بهره وری پایین صنایع کوچک را یکی دیگر از مشکلات این واحدها دانست و گفت: برای بهبود وضعیت صنایع کوچک اقداماتی را انجام خوهیم داد که اهم این اقدامات در دو سرفصل ایجاد زیرساخت و آموزش خلاصه می شود.
وی خاطرنشان کرد: نیازی را که واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرکها دارند در سال های گذشته به خوبی تامین نشده و دچار کمبودهایی در زمینه آب، برق، دسترسی های مخابراتی، اینترنتی و تصفیه فاضلاب هستند که ما خود را موظف به حل این مشکلات می دانیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران مشکل عمده 70 درصد واحدهای تولیدی را تامین نقدینگی برشمرد و افزود: در جهت رفع این مشکل پیشنهاداتی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه کرده ایم.
وی درخصوص برگزاری نشست مشترک معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور بانک صنعت و معدن، افزود: ما در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم منابع لازم را برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی فراهم کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین