|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۷
کد خبر: ۵۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
رئیس جمعیت هلال احمر گفت:با وجود وضعیت نا مناسب یمن همکاری سازمان های بین الملل در کاهش تعداد قربانیان موثر است.
اميرمحسن ضيايي رئیس جمعیت هلال احمر  در ديدار با الياس غانم، رئيس دفتر منطقه خاورميانه و شمال آفريقا (منا) فدراسيون بين المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر، که در ساختمان صلح جمعيت هلال احمر برگزار شد، ظهار کرد:: وضعيت موجود در يمن، عراق و سوريه نگران کننده است و سازمان هاي بين المللي مي‌توانند در بهبود وضعيت قربانيان در اين کشور مؤثرتر عمل کنند تا کمک بيشتري به قربانيان در اين کشورها صورت گيرد.

وي با بيان وجود نگراني‌هاي مشترک جمعيت‌هاي ملي و فدراسيون بين المللي صليب سرخ و هلال احمر، افزود: از فدراسيون بين المللي صليب سرخ و هلال احمر مي‌خواهيم تا اطلاعاتي از نحوه ارائه خدمات در منطقه منا را در اختيار جمعيت هلال احمر ايران قرار دهند تا اين جمعيت بتواند خدمات و کمک‌هاي لازم را به کشورهاي نيازمند به کمک ارائه دهد.

رئيس جمعيت هلال احمر ايران با تاکيد بر اين که بايد در ميان جمعيت‌هاي ملي صليب سرخ و هلال احمر همکاري‌هاي بيشتري وجود داشته باشد، اذعان کرد: در صورت افزايش همکاري‌هاي جمعيت‌هاي ملي، دسترسي به قربانيان در منطقه افزايش مي‌يابد و تا کمک‌هاي امدادي لازم به آنان ارائه شود.

ضرورت وجود اتحاد ميان فدراسيون بين المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر و کميته بين المللي صليب سرخ

رئيس جمعيت هلال احمر به ضرورت وجود اتحاد و همبستگي ميان فدراسيون بين المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر و کميته بين المللي صليب سرخ اشاره کرد و افزود: در صورت وجود اتحاد و همبستگي مشترک ميان فدراسيون و کميته بين المللي صليب سرخ به قربانيان حوادث و درگيري‌ها در جنگ‌هاي رخ داده در منطقه، رسيدگي و کمک مي شود.
ضيائي در خصوص ملاقات هفته گذشته خود با مائورر، رئيس کميته بين المللي صليب سرخ گفت: در زمينه کمک رساني به قربانيان درگيري‌ها در منطقه، مذاکراتي انجام شد و جمعيت هلال احمر ايران آماده ارائه خدمات و کمک رساني به قربانيان است تا اندکي از آلام قربانيان تسکين يابد.
وي در خصوص برگزاري کنفرانس منطقه منا در عراق نيز تاکيد کرد: بايد در شرايط موجود انعطاف پذيري را حفظ کنيم و با انجام کار به صورت يکپارچه، نسبت به برگزاري کنفرانس در عراق اقدامات لازم انجام شود.
رئيس جمعيت هلال احمر با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاري ميان فدراسيون بين المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر، سازمان حفاظت محيط زيست و هلال احمر ايران، تصريح کرد: انعقاد اين تفاهم نامه فرصت خوبي براي ادامه همکاري‌ها در اين زمينه است و هلال احمر ايران راغب به ادامه فعاليت‌ها براساس تفاهم نامه منعقد شده، است.

اعلام آمادگي هلال احمر ايران در زمينه آموزش و امدادرساني

ضيايي با بيان اين که فدراسيون بين المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر به خوبي با ظرفيت هاي جمعيت هلال احمر ايران آشنا است، گفت: جمعيت هلال احمر ايران تجارب بسياري در زمينه امداد، جوانان و داوطلبان داشته و آمادگي لازم در زمينه ارائه خدمات وجود دارد.
وي اضافه کرد: جمعيت هلال احمر ايران مايل است تا يادداشت تفاهمي با امضاي اين جمعيت و فدراسيون بين المللي، دفتر منطقه خاورميانه و شمال آفريقا (منا) امضا شود و در اين تفاهم نامه موارد جديدي نيز براي ادامه همکاري‌ها مي‌توان، لحاظ کرد.

راه اندازي شبکه سوانح در کشور

ضيايي به راه اندازي شبکه سوانح در کشور اشاره کرد و بيان داشت: جمع آوري و تبادل اطلاعات در زمينه‌هاي امدادي و کمک رساني، براي جمعيت هلال احمر ايران حائز اهميت است که در اين زمينه مقرر شده تا شبکه سوانح در سراسر کشور راه اندازي شود و در صورت موفقيت اين شبکه در داخل کشور؛ آن را در سطح منطقه تسري خواهيم داد.
ضيائي در پايان بر گسترش همکاري‌هاي مشترک ميان جمعيت هلال احمر ايران و دفتر منطقه خاورميانه و شمال آفريقا (منا) فدراسيون بين المللي جمعيت‌هاي صليب سرخ و هلال احمر تاکيد کرد. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین