کد خبر: ۵۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: فعالیت مجازی شهرک فنآوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای نخستین بار روز دوشنبه در پایتخت آغاز به کار کرد.
علی سلیمانی روز دوشنبه در نشست هماهنگی و تعامل سازنده با واحدهای برتر صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران افزود: براساس مصوبه سال 1377 دولت مبنی برایجاد شهرک های فنآوری اطلاعات و ارتباطات تاکنون هفت شهرک فنآوری در کشور راه اندازی شده و امروز نخستین شهرک از این نوع شهرک ها به صورت مجازی در استان تهران به بهره برداری رسید.
وی درمورد نحوه شروع به کار این شهرک فنآوری مجازی گفت: در آیین افتتاح این شهرک یکی از استادان برای نخستین بار به صورت نمادین با پذیرش درخواست عضویت از طریق فضای مجازی، فعالیت این شهرک را شروع کرد.
به گفته سلیمانی درشرایط فعلی برای ایجاد شهرک فنآوری نیازی نیست هزینه ای افزون بر 400 تا 500 میلیارد ریال که صرف راه اندازی این نوع شهرک ها می شود، هزینه شود، چرا که راه اندازی مجازی است.
وی با تاکید بر اینکه صنایع کوچک در تقسیم بندی صنایع قرار نمی گیرند، گفت: حوزه صنایع کوچک و متوسط در اصطلاح مفهومی به معنای خلاقیت و نوآوری برای کارآفرینی است.
سلیمانی افزود: صنایع کوچک و متوسط در دهه اخیر درایجاد اشتغال و ارزش افزوده اقتصاد کشورها نقش موثری داشته بطوری که دراین مدت برخی کشورهای عقب مانده با توسعه این صنایع به یک کشور پیشرفته تبدیل شده اند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با بیان اینکه در برخی کشورها از جمله آمریکا، صنایع با بیش از 500 نفر در زمره صنایع بزرگ محسوب می شود، گفت: با توجه به این تعریف تعداد صنایع بزرگ در کشور ما بسیار کم است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع کوچک همکاری با همدیگر را بر نمی تابند، افزود: برای برقراری روابط در جامعه صنایع کوچک مستقر در شهرک های صنعتی استان کارت شناسایی جدید صادر و بین آنها شبکه ارتباطی ایجاد شد.
سلیمانی گفت: دارنده این کارت به عنوان یک واحد صنعتی برتر از اولویت ها و تسهیلات مربوط به خدمات شرکت شهرک های صنعتی استان تهران برخوردار است.
وی به رونمایی بسته جدید حمایتی بیمه از صنایع کوچک و متوسط نیز اشاره کرد و گفت: در این بسته حمایتی 40 درصد حق بیمه این صنایع را شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و 30 درصد آن نیز توسط شرکت بیمه ایران پرداخت خواهد شد.
سلیمانی افزود: امروز 72 شرکت برتر معرفی و کارت شناسایی جدید دریافت کرده اند که با توجه به بسته حمایتی بیمه به جای پرداخت 62 میلیون ریال تنها 20میلیون ریال برای پوشش بیمه ای مورد نظر پرداخت خواهند کرد.
نشست هماهنگی و تعامل سازنده با واحدهای برتر صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنایع کوچک درسالن همایش آدینه این شرکت برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین