|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران اعلام کرد : با راه اندازی و بهره برداری از طرح توسعه تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز، ظرفیت انتقال گاز شمال و شمالغرب کشور بیش از دو برابر افزایش می یابد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی منطقه هشت عملیات انتقال گاز، یداله بایبوردی گفت : پیش از این فاز اول این تاسیسات با سه دستگاه توربوکمپرسور با ظرفیت طراحی 24 میلیون متر مکعب در روز جهت انتقال گاز به شهرهای شمالغرب کشور و صادرات گاز به کشورهای ترکیه، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان پیش بینی شده بود.
وی به ضرورت اجرای فاز دو تاسیسات تبریز اشاره کرد و افزود: در جهت افزایش راندمان انتقال گاز تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز از 24 میلیون متر مکعب به 56 میلیون متر مکعب، سه واحد الکتروکمپرسور ایجاد شده است.
بایبوردی خاطرنشان کرد : نیروی محرکه واحدهای فاز 2 که از نوع الکتروکمپرسور می باشد، برای اولین بار در شرکت انتقال گاز با نیروی برق به حرکت درآمده و برای تامین 24 مگاوات برق مورد نیاز این الکتروکمپرسور ها، پست برق 11/132 کیلو ولت با دو ترانسفورماتور 40 مگا ولت آمپر از خط برق 132 کیلوولت منشعب از پست برق سردرود - آذرشهر تامین شده است.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران اعلام کرد : تاسیسات الکتروکمپرسور تقویت فشار گاز کشور در تبریز همزمان با هفته دولت بهره برداری می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین