|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۵۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
رسانه های روسی با بازتاب بیانات امروز (دوشنبه) رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای نوشتند: ایران در نتیجه مذاکرات هسته ای و توافق وین تحت نفوذ آمریکا در نخواهد آمد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: توافق در باره برنامه هسته ای ایران در صورت تایید، امکان نفوذ اقتصادی و سیاسی آمریکا را فراهم نخواهد کرد.
به گزارش این خبرگزاری، رهبر عالی ایران تاکید کرد: مقام های آمریکایی فکر می کردند این توافق که در ایران و آمریکا ممکن است به تایید نرسد، امکان نفوذ را برای آنها فراهم می کند. ما این امکان را از بین برده ایم و در آینده هم مانع آن خواهیم شد. اجازه نخواهیم داد آمریکا نفوذ سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی خود را در کشور گسترش دهد.
این رسانه روسی یادآوری کرد: ایران و گروه 1+5 روز 14 ماه جولای گذشته در پایان مذاکرات در وین به توافق تاریخی برای حل و فصل مساله هسته ای ایران دست یافتنذ؛ مذاکرات طولانی به تایید برنامه جامع اقدامات مشترک منجر شد که اجرای آن، موجب لغو کامل تحریم های مالی و اقتصادی از طرف شورای امنیت و آمریکا و اتحادیه اروپا خواهد شد.
پورتال خبری روسی 'روسکایا پلانتا' نیز در گزارشی با استناد به اظهارات رهبر معظم انقلاب نوشت: عقد توافق جامع در باره برنامه هسته ای ایران، زمینه را برای نفوذ اقتصادی و سیاسی آمریکا در ایران فراهم نخواهد کرد.
در گزارش رسانه روسی به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای (رهبر معظم انقلاب) نوشته شده است: مقام های آمریکایی به خیال خود امیدوار بودند که امضای توافق هسته ای، مسیر را برای نفوذ آنها در ایران هموار می کند، اما این امکان از بین رفته است و آمریکا اجازه نخواهد یافت بر ایران نفوذ بیابد.
پورتال خبری 'روسکایا پلانتا' یادآوری کرد: ایران و 1+5 در وین به برنامه جامع اقدام مشترک دست یافتند و شورای امنیت سازمان ملل آن را تایید کرده اما کنگره آمریکا هنوز آن را بررسی نکرده است.
هفته نامه روسی 'آرگیومنتی ایفاکتی' هم امروز در گزارشی با بازتاب بیانات جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر عالی ایران امکان نفوذ آمریکا بر ایران از طریق اجرای توافق هسته ای را رد کرد.
به گزارش این رسانه روسی، مقام معظم رهبری امکان نفوذ آمریکا در ایران و تاثیرگذاری بر این کشور در عرصه های سیاسی و فرهنگی را رد کرد.
هفته نامه آرگیومنتی ایفاکتی نوشت: در شرایطی که کنگره آمریکا برای تصمیم گیری در مورد حمایت از توافق وین در باره برنامه هسته ای ایران آماده می شود، برخی بر این باورند که این توافق تهدیدی آشکار برای اسراییل (رژیم صهیونیستی) است.
تارنمای روسی 'وستنیک قفقاز' هم که معمولا اخبار و رویدادهای ایران را پوشش خبری می دهد، بیانات امروز رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و نوشت: رهبر انقلاب اسلامی، امکان نفوذ آمریکا بر ایران را رد و اعلام کرد که توافق هسته ای موجب این امر نخواهد شد و تهران چنین اجازه ای را به واشنگتن نمی دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین