|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
سازمان منع سلاح های شیمیایی روز دوشنبه از انتشار اخباری مبنی بر استفاده گروه داعش از سلاح های شیمیایی ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، سازمان منع سلاح های شیمیایی با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: به تازگی اخباری مبنی بر استفاده یک گروه غیر دولتی از سلاح های شیمیایی در عراق منتشر شده که بسیار نگران کننده است. سازمان منع سلاح های شیمایی با دولت عراق در تماس است و هر گونه گزارش اساسی را که در این خصوص دریافت کند، بررسی خواهد کرد.
وزارت دفاع آلمان هفته گذشته اعلام کرده بود که اطلاعاتی در اختیار دارد که بر اساس آن داعش به یک منطقه کردنشین حمله کرده است و بسیاری از مجروحان این حمله مشکلات تنفسی پیدا کرده اند که بیم آن می رود گروه تروریستی داعش در این حمله از گاز خردل استفاده کرده باشد.
گروه موسوم به یگان های حفاظت ازکردهای سوریه و سازمان نظارت برحقوق بشر سوریه روز شنبه از استفاده گروه «داعش» از گاز سمی درحملات ماه ژوئن به مناطق تحت کنترل کردها درشمال شرق سوریه خبر دادند.
این دو گروه که درانگلیس مستقرند و درباره این حملات تحقیق می کنند، گفتند: استفاده داعش از سلاح های شیمیایی علیه نیروهای کرد و مواضع غیرنظامی کردها در حسکه و تل براک سوریه و عراق را تایید می کنند.
روزنامه وال استریت ژورنال نیز به نقل از یک مقام عالی رتبه آمریکایی نوشت: داعش در حمله شیمیایی اخیر خود به پایگاه نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق از گاز شیمیایی خردل استفاده کرده است.
گروه تروریستی داعش که مناطقی از عراق و سوریه را تحت کنترل دارد، در جنایات تروریستی خود بارها از سلاح های شیمیایی و روش های نامتعارف استفاده کرده است.
شهر مخمور که گفته می شود راکت های شیمیایی داعش به آن شلیک شده است در 40 کیلومتری اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق قرار دارد و خط مقدم عملیات کردها علیه گروهک تروریستی داعش محسوب می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین