|
|
امروز: شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۵۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
این اقدام اعتراض کارشناسان مختلف از اساتید دانشگاه تا نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و شورای رقابت نیز به عنوان نهاد ضد انحصار خواستار رفع انحصار از روند واردات خودرو به کشور شد.
در حالی که حدود یک ماه از پایان مهلت شورای رقابت به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو و رفع انحصار از این بازار می‌گذرد، این اقدام هنوز صورت نگرفته است.

 وزارت صنعت، معدن و تجارت در بهمن ماه سال گذشته با دستورالعملی واردات خودرو را منحصر به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی کرد.

این اقدام اعتراض کارشناسان مختلف از اساتید دانشگاه تا نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و شورای رقابت نیز به عنوان نهاد ضد انحصار خواستار رفع انحصار از روند واردات خودرو به کشور شد.

در آخرین اقدام در این زمینه نیز شورای رقابت دو هفته به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو و رفع انحصار از این بازار مهلت داد.

در آن زماناعضای شورای رقابت اعلام کردند در صورتی‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اصلاح دستورالعمل واردات خودرو اقدام نکند این شورا راسا به موضوع ورود کرده و این دستورالعمل را اصلاح خواهد کرد.

در این شرایط با اینکه حدود یک ماه از پایان مهلت شورای رقابت به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد اما هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و شورای رقابت نیز واکنش رسمی به این موضوع نداشته است.

این وضعیت در حالی است که اخیرا رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل پرونده‌های مالیاتی برای واردکنندگان خودرو خبر داده است. پیش از این نیز کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی از تخلفات عدیده واردکنندگان خودرو پرده برداشته بود.

دستیابی به رانت‌های اطلاعاتی، واردات خودرو با ارز مرجع 1226 تومانی و فروش آن با ارز آزاد و همچنین عدم پرداخت مالیات واقعی، از جمله موارد مطرح در این زمینه در گزارش مجلس بود.

در چنین شرایطی واردات خودرو به کشور منحصر به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی شده و شورای رقابت نیز هنوز نتوانسته براساس وظایف ذاتی و قدرت اجرایی خود با این موضوع مقابله کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین