|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۵۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي و حضور قدرتمندانه خودروسازان در اين نمايشگاه‌ها ضمن ارايه آخرين دستاوردها و نمايش توسعه اين صنعت در كشور، مي‌تواند نمايشگر ظرفيت توسعه كشور و توجه دادن همگاني به توانمندي‌هاي موجود در مسير توسعه باشد.
 مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو طي پيامي به مناسبت برگزاري نمايشگاه بين‌المللي خودرو و قطعات مشهد ، حضور در اين نمايشگاه را فرصت مغتنمي براي تعامل خودروسازان با ساير بخش‌ها در راستاي توسعه اين صنعت در كشور دانست.     


 به گزارش ایکوپرس مهندس هاشم يكه‌زارع اعلام كرد: برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي و حضور قدرتمندانه خودروسازان در اين نمايشگاه‌ها ضمن ارايه آخرين دستاوردها و نمايش توسعه اين صنعت در كشور، مي‌تواند نمايشگر ظرفيت توسعه كشور و توجه دادن همگاني به توانمندي‌هاي موجود در مسير توسعه باشد.

متن پيام مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به اين شرح است: «گروه صنعتی ایران خودرو در راستای تحقق اهداف برنامه‌ای خود، حضور در نمايشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته را در شهر مشهد مقدس، فرصت مغتنمي براي ارتباط گسترده‌تر با مردم، متخصصان، صاحبنظران و فرهيختگاني مي‌داند كه دل در گرو صنعت داخلي و توليد ملي نهاده‌اند. از اين رو، برگزاري نمايشگاهي در فضاي آکنده از عطر معنویت شهر مقدس مشهد و در جوار بارگاه ملكوتي ثامن الحج، امام هشتم(ع) را به فال نيك مي‌گيريم و اميدواريم با عنايت الهي و توجه حضرت امام رضا(ع) بتوانيم در تبعيت از رويكرد توسعه‌اي كشور، بخش مهم صنعت خودرو را در راستاي چنين هدفي، ارتقا داده و باسرعت به حرکت درآوريم.

بي‌شك کشور ایران به عنوان دارنده عظيم‌ترين سرمايه‌هاي خدادادي در بخش‌هاي مختلف مي‌تواند و بايد نقشي شايسته و بايسته در منطقه و دنيا ايفا نمايد و ما اميدواريم با همت فرزندان نيك اين مملکت كه نشان‌دادند، با اراده مي‌توانند، تصويري تمام عيار از توان و ظرفيت ايراني به نمايش بگذارند، بتوانيم در سایه همراهي ملت و دولت و راهنمايي‌ها و رهنمودهاي ايشان صنعت خودرو كشور را با تحولي بزرگ به صنعتي ممتاز در كشور و منطقه بدل كنيم و در شمار توليدكنندگان برتر اين صنعت قرار گيريم.

همانطور كه پیروزی انقلاب اسلامی  موجب تحولی اساسی در باورها و بنیان‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور شد و  رسیدن به استقلال به عنوان سرفصل و اولویت اصلی ملت بزرگ ايران به شمار آمد، به نظر مي‌رسد، در این فصل از انقلاب، نيازمند جهشی جدي به منظور تحول صنعتي هستيم، انقلابي كه كشور را از ركود كم‌توجهي به توليد داخلي برهاند و انديشه توسعه دهندگان صنعت كشور را براي پروازي بلند آزاد كند. درك ضرورت تحقق چنين امري مي‌تواند، فرصت و ظرفيت توسعه صنعت خودرو را نيز بيش از گذشته فراهم آورد چرا كه زيرساخت‌هاي سرمايه انساني و سخت‌افزاري موجود در اين صنعت فرصت این گام بلند را فراهم آورده است.

گروه صنعتي ايران خودرو آماده است تا در هر فصل و نوبه‌اي كه مجالش را يابد، در تعامل با ملت و دولت و ساير همكاران و صاحبنظران در خدمت چنین هدف بلندی باشد و برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي و حضور چشمگير در آن نيز ضمن ارايه آخرين دستاوردها و نمايش توسعه اين صنعت، مي‌تواند نمايشگر ظرفيت توسعه كشور و توجه دادن همگاني به توانمندي‌هاي موجود در مسير توسعه باشد. ترديدي نيست كه با فراهم آوردن ساز و کارها و زیرساخت‌های بومی‌سازی فن‌آوری و تجهیزات مورد نیاز، ظرفيت ساخت و توسعه در بخش‌هاي مختلف از ساخت قطعات کوچک و نیازهای اولیه تا تولید پیچیده‌ترین تجهیزات راهبردی و توسعه محصول در صنعت خودرو ميسر و مقدور خواهد بود، موضوعي كه به مسير طي شده تا امروز بر آن گواهي مي‌دهد.

همگان تصريح دارند كه صنعت خودرو كشور و به تبع آن گروه صنعتي ايران خودرو در سالیان اخیر به سبب تحریم‌های ظالمانه و برخي كم‌مهري‌ها در ابعادي دچار ركود شده بود، اگرچه اين صنعت توانست به لطف دلسوزانش، هوشمندانه بخشي از تهدیدهاي ناشی از تحریم را به فرصتی برای شکوفایی و بالندگی در حوزه‌های تولید دانش، بومی‌سازی فن‌آوری‌های مرتبط با صنعت خودرو و توسعه چشم‌گیر ساخت داخل تبدیل كند، اما واقعيت آن است كه چنين موضوعاتي سرعت حركت در مسير تعالي صنعتي را كند كرده و چرخ‌هاي توليد در چنين فرآيندي از حركت شتابناك خود باز مانده است.

علي ايحال كه به لطف برخي تغيير سياست‌ها اميدوار به ايجاد گشايش در امور هستيم و احساس مي‌كنيم پنجره‌اي رو به این صنعت نيز گشوده شده است، رجاء واثق داريم كه مي‌توان با مديريت صحيح، وضعیتي پایدار در تولید و تحقق چشم‌اندازها، اهداف و برنامه‌ها فراهم آورد و موجب رونق بخش‌هاي مختلف صنعت خودرو و ایجاد فرصت‌های جديد شد كه این دستاوردها نيز بر اثر خودباوری، همكاري و همتي بلند ممكن است، اهتمامي كه  نویدبخش آینده‌ای بهتر برای صنعت خودرو کشور خواهد بود.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین