|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
منابع امنیتی لبنان دیروز اعلام کرد که دستگاه امنیتی این کشور احمد الاسیر تروریست تکفیری تحت تعقیب دستگاه قضایی این کشور را در فرودگاه بین المللی بیروت بازداشت کرد.
  پس از بازداشت شیخ فتنه در لبنان در حالی که تلاش‌ها برای ایجاد التهاب خیابانی در شهر صیدا آغاز شده است، اخبار امنیتی از اعتراف های مهم این تروریست تکفیری حکایت دارد.

روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات به نقل از مقامات مسئول لبنان نوشت احمد الاسیر تروریست تکفیری فراری لبنان که دیروز در فرودگاه بین‌المللی رفیق الحریری قبل از عزیمت به مصر بازداشت شد، دو بلیط در پرواز نیجریه برای خود و همراهش رزرو کرده بود تا بتواند نیروهای امنیتی را فریب داده و راه را بر هر احتمالی برای بازداشتش مسدود کند.

این روزنامه همچنین می‌افزاید که الاسیر بعد از عملیات تعقیب روزانه از سوی نیروهای امنیتی لبنان، قبل این که بتواند از لبنان به سمت قاهره پرواز کند، بازداشت شد. این در حالی بود که وی چندین عمل جراحی زیبایی انجام داده و محاسن خود را تراشیده بود تا مورد شناسایی قرار نگیرد.

پایگاه خبری النشره، نیز گزارش داد احمد الاسیر در جریان بازجویی‌های خود آغاز به طرح اعترافات خطرناکی کرده که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در کشور را به دردسر خواهد انداخت.

در ابعاد میدانی نیز خبرنگار النشره گزارش داد که همسر احمد الاسیر تروریست لبنانی به همراه تعدادی از زنان سعی دارد مسیر اصلی شهر صیدا را در حوالی میدان مکسر العبد در ورودی شمالی صیدا مسدود کند.

این در حالی است که بلافاصله بعد از انتشار خبر توقیف الاسیر پیام‌های اینترنتی مورد تبادل قرار می‌گیرد که در برخی از آنها تحریکاتی بر ضد دولت لبنان مطرح شده و مردم را به تجمع خیابانی فرامی‌خواند، این تحرکات البته تاکنون هیچ تاثیری بر اوضاع میدانی صیدا و اطراف آن نداشته است.

منابع امنیتی همچنین گزارش می‌دهند که ارتش استقرار خود در شهر صیدا و اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه را افزایش داده تا بتواند نسبت به اقدامات احتمالی به بازداشت شیخ فتنه از خود واکنش نشان دهد. در این راستا گشتی‌های پیاده و زرهی ارتش در سطح شهر به راه‌ افتاده و موانع ایست و بازرسی ثابت به ویژه در مکان‌هایی که پیش‌تر درگیری‌هایی در آنها به وقوع پیوسته‌، مستقر شده است.

منابع امنیتی لبنان دیروز اعلام کرد که  دستگاه امنیتی این کشور احمد الاسیر تروریست تکفیری تحت تعقیب دستگاه قضایی این کشور را در فرودگاه بین المللی بیروت بازداشت کرد.

احمد الاسیر معروف به «شیخ فتنه» در لبنان دو سال پیش شهر صیدا را به ‌بهانه مخالفت با حزب‌الله به آشوب کشیده بود. در سال 2013 درگیری‌هایی بین همدستان احمد الاسیر و ارتش لبنان در نزدیکی صیدا رخ داد که این درگیری‌ها به کشته شدن 21 نظامی لبنان و 11 تن از همدستان الاسیر منجر شد.

الاسیر را به ‌دلیل تشکیل گروه‌های تروریستی برای حمله به ارتش و مؤسسات دولتی به اعدام محکوم کرده است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین