|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: افزایش صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همجوار از جمله افغانستان از برنامه های راهبردی تبیین شده برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی است.
از شبکه اطلاع رسانی از نفت و انرژی، محمدمهدی قرایی افزود: افزایش صادرات فرآورده های نفتی به کشور های همسایه همجوار ایران به ویژه افغانستان از مهمترین اهداف راهبردی به شمار می آید که به عنوان یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید براین شرکت تکلیف شده است.
وی اظهار داشت: پیرو این تکلیف و معرفی خریداران از سوی امور بین الملل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از ابتدای امسال تاکنون بییش از ٣٨ میلیون لیتر نفت گاز از استان خراسان رضوی به افغانستان صادر شده که ١٧ میلیون و ٦٦١ هزار لیتر آن از طریق تعاونی مرزنشینان و بقیه نیز به صورت مستقیم از انبار منطقه صادر شده است.
وی با اشاره به نیاز افغانستان به نفت گاز، گفت: از آنجا که بخشی از فرآورده های نفتی به صورت قاچاق وارد افغانستان می شود، جلوگیری از وقوع این پدیده و درآمدزایی برای دولت از اهداف مهم صادرات فرآورده های نفتی است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی، تصریح کرد: این منطقه از مهمترین مناطق شرکت ملی پخش است وبرای دریافت فرآورده های نفتی نظیر بنزین معمولی و یورو ٤، نفت سفید، نفت گاز معمولی ویورو ٤ همچنین سوخت مورد نیاز هواپیما ، از امکانات مختلفی مانند خط لوله ٢٠ اینچ تهران – مشهد بهره می برد.
به گفته وی، نفت کوره و گاز مایع مورد نیاز استان خراسان رضوی نیز به وسیله خطوط ریلی و با استفاده از مخزنداران راه آهن و نفتکش ها از مبادی معین شده به وسیله مدیریت تامین و توزیع شرکت ملی پخش به استان خراسان رضوی ارسال می شود.
قرایی تصریح کرد: امکانات ورود گازمایع (ال.پی.جی) از ترکمنستان به انبار گاز مایع سنگ بست خراسان رضوی نیز فراهم است.
به گفته وی، ذخیره سازی و توزیع فرآورده ها در بخشهای مختلف مصرف، از مهمترین فعالیتهای این شرکت در استان خراسان رضوی است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی، بخشهای حمل و نقل، کشاورزی، صنایع و معادن و نیروگاه ها و سوخت رسانی هواپیمایی نیز از مهمترین مصرف کنندگان این شرکت هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین