|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۷
کد خبر: ۵۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
آیت الله محمد علی گرامی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: ضرورت هشت سال دفاع مقدس باید برای جامعه بویژه نسل جوان تبیین شود.
وی روز شنبه در دیدار دبیر کل جمعیت فرزندان شاهد و ایثار کشور با مهم دانستن انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید اظهار داشت: به رغم نشر و تالیف کتاب های متعدد در این زمینه، ولی هنوز کتابی که محتوای آن تبیین کننده علت و ضرورت پیدایش و همچنین تداوم جنگ تحمیلی باشد، تولید نشده است.
وی با اشاره به شبهات مطروحه در خصوص جنگ تحمیلی تصریح کرد: هدف اصلی از طرح این شبهات نشان دادن عدم ضرورت رویارویی ایران با دشمنان طی هشت سال جنگ تحمیلی است.
آیت الله گرامی با اشاره به جنایت های رژیم بعث عراق پس از به اشغال در آوردن بخشی از خاک کشورمان بویژه در شهرهای هویزه و قصر شیرین، تصریح کرد: بدون شک اگر ابعاد این جنایت ها برای نسل امروز به روشنی گفته شود، آن وقت آنها بدون توجه به شبهه افکنی های دشمن به ضرورت جنگ و دفاع مقدس پی خواهند برد.
استاد حوزه علمیه قم همچنین حاکمیت شعار و شعور را مشکل بزرگی برای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی، هنوز مسائل جنگ تحمیلی برای بسیاری از مردم حتی فرزندان و خانواده شهدا روشن نیست، لذا باید با تولید کتاب، برگزاری همایش و برنامه های مختلف فرهنگی جامعه را نسبت به این مسائل آگاه و مطلع نمود.
وی افزود: جمعیت فرزندان شاهد و ایثار کشور باید با تشویق اعضای خود، به امر خواندن کتاب و آثاری که بیان کننده واقعیت های جنگ است، تامل در چرایی و علت تداوم و طول کشیدن جنگ به مدت هشت سال را برای آنها الزام آور کنند.
آیت الله گرامی همچنین با اشاره به اقتدار و سربلندی مکتب تشیع، تصریح کرد: بدون شک این مکتب به برکت خون شهدا امروز نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای اسلامی منطقه جایگاه ویژه ای را پیدا کرده است.
وی همچنین با تاکید بر پیگیری مجدانه مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده معظم شهیدان از سوی مسوولان و دستگاه های مختلف، مشکل اقتصادی در کشور را یک مشکل عمومی توصیف کرد و افزود: هر چند مساله توافق هسته ای امیدواری هایی را در جامعه برای بهبود شرایط اقتصادی ایجاد کرده، ولی اگر وضعیت اقتصادی کشور این گونه پیش برود، مشکلاتی را شاهد خواهیم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین