|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۵۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق توافق هسته ای را نمونه ای از توانایی نداشتن کشورهای بزرگ برای مقابله با قدرت های رو به رشد دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از وضعیت استراتژیکی، نقطه وصل مناطق مختلف جهان است.
سیدعمار حکیم روز شنبه در مراسم افتتاح ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران افزود: کشورهای بزرگ توان مواجهه با قدرت های رو به رشد را ندارند که نمونه آن را در توافق هسته ای ایران با آنها شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: ارتباطات بین المللی در سطح منطقه تغییر کرده و فعالیت جریان های تروریستی نیزگسترش یافته ولی جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از وضعیت استراتژیکی نقطه وصل میان مناطق مختلف جهان شده است.
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از نبرد با استکبار و استضعاف سخن گفت که دوگانگی موجود در جهان را نشان داد و موجب تضعیف قدرت های بزرگ شد و این انقلاب از مستضعفین جهان حمایت کرد و محورهای سه گانه مقاومت، بیداری اسلامی و حرکت های آزادیبخش را در جهان به وجود آورد.

* انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج)
وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی برای ایجاد دولت زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) به وجود آمد و استراتژی ما باید برای به وجود آوردن دولتی برای شیعیان باشد که برای پیروان مکتب اهل بیت (ع) امنیت به ارمغان آورد.
سید عمار حکیم افزود: شیعیان باید با دیگر مسلمانان ارتباط برقرار کنند، همچنین از لحاظ اقتصادی باید زمینه های لازم برای قدرت پیدا کردن شیعیان را فراهم کرد و ضروری است که از تمام امکانات برای رسیدن این هدف ها استفاده کنیم. فلسطین قضیه مرکزی برای مسلمانان است و در هر شرایطی اولویت اول مسلمانان خواهد بود.
وی اضافه کرد: امروزه موقعیت مناسب و فرصت تاریخی برای شیعیان اهل بیت (ع) در جهان به وجود آمده است که نتیجه قرن ها جهاد و تلاش شیعیان است و این فرصت تاریخی نتیجه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
عمار حکیم درباره تلاش مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای برپایی اجلاس مجمع عمومی گفت: ما از دهه های پیش شاهد برگزاری چنین همایش های بزرگی در ایران بوده ایم و این همایش در حالی برگزار می شود که جهان با وضعیت خاصی رو به رو است و وضعیت کنونی جهان برگزاری چنین همایش هایی را ضروری می سازد.

* مجمع جهانی اهل بیت (ع) نمونه عمل صالح
به گزارش مجمع جهانی اهل بیت(ع) پیام آیت الله العظمی شیخ بشیر نجفی از مراجع عالیقدر شیعیان در افتتاحیه اجلاس امروز و همایش بین المللی امام سجاد(ع) در سالن اجلاس سران تهران قرائت شد.
در این پیام که توسط فرزند این مرجع تقلید قرائت شد، آمده است: مجمع جهانی اهل بیت(ع) که برای نشر دین و خدمت فکر اهل بیت(ع) تاسیس شده، از مصادیق مفهوم کار صالح است و وضعیتی که امروز شیعیان اهل بیت (ع) با آن مواجه هستند، باید باعث افزایش تلاش ما شود.
در ادامه این پیام آمده است: جریان های استکباری برخی از منتسبان به اسلام را خریدند و آنها را برای جنگ به کار گرفتند که این مساله سبب ساز ریخته شدن خون مسلمانان شده و استکبار از اموال کشورهای اسلامی همچون نفت استفاده می کند و از این اموال برای خرید سلاح استفاده می شود.
آیت الله بشیر نجفی همچنین در این پیام تاکید کرد: باید به مبارزه با جریان های تکفیری پرداخت و هر آنچه که در توان است، در این راه استفاده کرد و ما به دنبال برقراری ثبات و امنیت در مناطق شیعه نشین باشیم.
ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با شعار «هم افزایی و مشارکت در پیشبرد اهداف اسلام» امروز (شنبه) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
500 نفر از میهمانان خارجی از 130 کشور به همراه 500 نفر از میهمانان داخلی در این اجلاس چهار روزه حضور دارند و قرار است شرکت کنندگان با سخنرانی و حضور در کمیسیون ها دیدگاه های خود را درباره مسائل جهان اسلام مطرح کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین