کد خبر: ۵۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
رییس دانشگاه آزاد اسلامی خواستار تشکیل کنسرسیومی از واحدهای این دانشگاه و دانشگاه های دولتی برای تجاری سازی ربات های ساخته شده توسط دانشجویان از جمله ربات های آتش نشان، پلیس و ... شد.
حمید میرزاده عصر روز شنبه در مراسم تجلیل از مقام آوران تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی 2015 چین، ضمن تبریک به مدال آوران مسابقات جهانی 2015، اظهار کرد: سرآمدی و سرافرازی حق ملت ایران است و هر فردی در هر حرفه و جایگاهی بتواند نام ایران را بلندآوازه سازد، شایسته قدردانی است.
وی افزود: این پیروزی و موفقیت ها در شرایطی به دست آمده که کشورمان سالها است در تحریم به سر می برد؛ اما ملت ایران با روحیه استقلال طلبی خود توانست حتی در این شرایط راه پیشرفت خود را پیدا کند.
میرزاده، موفقیت های هسته ای کشور را یادآور شد و گفت: دانش هسته ای ایران در زمان تحریم ها به اوج رسید به گونه ای که کشورهای غربی حاضر شدند با ایران بر سر میز مذاکره بنشینند.
وی از اعضای تیم های رباتیک دانشگاه آزاد خواست تا برای تجاری سازی ربات های ساخته شده اقدام کنند.
واحدهای قزوین، یزد و پرند دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات بین المللی 2015 چین در 6رشته مقام اول و در برخی دیگر از رشته ها مقام های دوم و سوم جهان را از آن خود کرده اند.
از جمله رشته هایی که تیم های دانشجویی موفق شدند در آنها مقام های اول تا سوم را کسب کنند، مسابقات ربات های انسان نما، ربات های فوتبالیست سایز کوچک، شبیه سازهای امداد و نجات و ربات های امدادگر واقعی بوده است.
میرزاده از اعضای تیم های رباتیک دانشجویی این دانشگاه خواست تا برای کاستن از تلفات تصادفات رانندگی در جاده های کشور با استفاده از طراحی ربات های پلیس چاره اندیشی کنند.
در این مراسم علاوه بر حمید میرزاده، ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری، محمد دادکان معاون ورزش و رضا موسی خانی رییس واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشتند.
در پایان این مراسم رییس دانشگاه آزاد از برخی از اعضای تیم های شرکت کننده در مسابقات رباتیک جهانی 2015 چین با اهدای لوح قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین