کد خبر: ۵۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از سیدنی از وقوع یک زلزله 6/6 ریشتری در مجمع الجزایر سلیمان در اقیانوس آرام خبر داد.
به نقل از مرکز تحقیقات زلزله نگاری آمریکا مرکز این زلزله را شهر لاتا در غرب این مجمع الجزایر اعلام کرد و افزود: اگرچه این زلزله به اندازه کافی قوی و مخرب بود اما تاکنون تلفات جانی و یا خسارت مالی قابل توجهی برجای نگذاشته است.
این گزارش با اشاره به اینکه این کشور تقریبا یک میلیون نفری در خط زلزله قرار دارد ؛ اعلام کرد که خوشبختانه پیش بینی می شود این زمین لرزه خطر سونامی در پی ندارد.
جزایر سُلِیمان کشوری است با بیش از ۹۹۰ جزیره در اقیانوس آرام جنوبی که پایتخت آن هونیارا است و اقتصاد آن نیز بیشتر بر پایه صادرات چوب و الوار می باشد و در طول جنگ جهانی دوم شاهد درگیری نیروهای متفقین و متحدین بود. این کشور از غرب با پاپوآ گینه نو، از جنوب غرب با وانوآتا و از جنوب غرب با استرالیا همسایه است.
جزایر سلیمان در اواخر قرن ۱۹ به تصرف انگلیس درآمد. در طول جنگ جهانی دوم ژاپن آن را اشغال کرد و همین مساله سبب شد این جزایر به صحنه منازعات آمریکا و ژاپن تبدیل شود.
در سال ۱۹۷۶ این کشور از انگلیس اعلام استقلال کرد و برای نخستین بار دولتی از میان مردم این کشور حکومت را در دست گرفت.
جزایر سلیمان از چند صد جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است که از مهمترین آنها می توان به گوادال کانال، مالایتا، نیو جورجیا و سان کریستوبال اشاره کرد.
می گویند جزایر سلیمان را نخستین بار یک دریانورد از کشور اسپانیا با نام 'آلوارو دی مندانا دی نیراً' در سال ۱۵۶۸ کشف کرد.
او یک روز که در حال بازدید از جزیره بود در دهانه رود ماتانیکو مقداری طلا یافت و به این باور که به گنج های حضرت سلیمان دست یافته و لذا این جزایر را «سلیمان» نامید.
این کشور هم اکنون جزو کشورهای همسود (مشترک المنافع انگلیس) است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین