|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
وی گفت: غفلت و اشتباه در شرایط فعلی هزینه های زیادی برای جهان اسلام ایجاد می کند و امروز جهان اسلام به اتحاد و انسجام امت بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد.
 یادگار امام(ره) و تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) نسبت به جریان های وحدت ستیز در میان تشیع و پیروان اهل بیت(ع) در سراسر جهان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر وامید به نقل از انتخاب، آیت الله سید حسن خمینی جمعه شب در دیدار با مهمانان ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در حرم امام(ره) با بیان اینکه برخی جریانات شیعی که بر خلاف جهت وحدت جهان اسلام حرکت می کنند به اندازه افراطیون اهل سنت خطرناک هستند افزود: باید مراقب بود تا در دام دشمن اسیر نشویم.

وی گفت: غفلت و اشتباه در شرایط فعلی هزینه های زیادی برای جهان اسلام ایجاد می کند و امروز جهان اسلام به اتحاد و انسجام امت بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه اتحاد مسلمان اعم از شیعه و سنی موجب اعتلا و پیشرفت اسلام ناب شده و عزت فرهنگ اهل بیت(ع) را به دنبال دارد ادامه داد: امروز به تعقل و تدبیر نیاز جدی داریم و با تعقل و خرد است که می توانیم مشکلات مسلمانان در کشورهای مختلف را حل و فصل کنیم.

وی عمل درست را بهترین روش برای ترویج و تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) ذکر کرد و اضافه کرد: فرقه گرایی و تندروی مشکلات جهان اسلام را پیچیده کرده و در این میان مسوولان و مدیران جهان اسلام مسوولیت های بیشتر و حساس تری دارند.

یادگار امام(ره) پیروان مذهب اهل بیت(ع) را مظلوم خواند و افزود: مذهب تشیع و پیروان آن همواره با اتهامات ناجوانمردانه مواجه بودند اما با روشنگری و توجیه منطقی و مناسب مخصوصا از سوی ائمه(ع) تلاش در روشنگری و تنویر افکار داشتند.

مهمانان ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر جمعه با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره) با آرمان های ایشان و انقلاب اسلامی تجدید میثاق و به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

مهمانان شرکت کننده پس از اهدای تاج گل، قرائت فاتحه و زیارتنامه و سپس زیارت مرقد مطهر حضرت امام(ره)، با آیت الله سید حسن خمینی تولیت آستان حضرت امام(ره) دیدار و نماز مغرب و عشاء را به امامت وی اقامه کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین