کد خبر: ۵۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به گفته وی، این برنامه همزمان با رویداد نجومی بارش شهابی برساوشی برگزار شد که علاوه بر دیدن شهاب سنگ، عکاسی نجومی نیز انجام گرفت.
 معاون گردشگری و سرمایه‏ گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با رویداد نجومی بارش شهابی برساوشی، جشنواره رصد نجوم با حضور 100 ستاره شناس از استان در کوهرنگ برگزار شد.

حیدر صادقیاظهار کرد: جشنواره رصد نجوم در دو روستای بارده و منطقه نمونه گردشگری دیمه با مشارکت 200 نفر شرکت کننده از شامگاه 22 مرداد تا بامداد روز جمعه برگزار شد.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع زیاد و کم بودن غلظت آلاینده‎ها در آسمان فرصت مناسبی برای رصدهای علمی فراهم کرده که مورد استقبال گردشگران علمی است.

به گفته وی، این برنامه همزمان با رویداد نجومی بارش شهابی برساوشی برگزار شد که علاوه بر دیدن شهاب سنگ، عکاسی نجومی نیز انجام گرفت.

صادقی بازدید از جاذبه‎های گردشگری طبیعی شهرستان کوهرنگ از جمله آبشار شیخ علیخان، چشمه دیمه و غار یخی چما و جاذبه‎های گردشگری تاریخی مثل بارده و جاذبه‎های روستاگردی روستای بارده را از دیگر برنامه‏‌های این جشنواه عنوان کرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌‏گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره با همکاری انجمن فیزیک دکتر حسابی و انجمن نجوم شهرکرد، دانشگاه شهرکرد، فرمانداری بن، شهرداری بن و شهرداری پردنجان برگزار شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین