کد خبر: ۵۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
آیت‌الله محسن خرازی بر پیکر مطهر مرحوم آیت‌الله قرهی نماز خواند و سپس پیکر این عالم پارسا در آرامستان شیخان قم به خاک سپرده شد.
 مراسم تشییع پیکر مطهر مرحوم آیت‌الله عبدالعلی قرهی، از استادان حوزه علمیه قم، عصر جمعه با حضور علما، روحانیون، مسوولان و قشرهای مختلف مردم در قم برگزار شد.

 در این مراسم، حجج اسلام حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه، سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و حجازی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، اساتید، طلاب و مسئولان و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

آیت‌الله محسن خرازی بر پیکر مطهر مرحوم آیت‌الله قرهی نماز خواند و سپس پیکر این عالم پارسا در آرامستان شیخان قم به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت ارتحال مرحوم آیت‌الله قرهی بعد از نماز مغرب و عشاء در حسنیه شهداء واقع در خیابان صفائیه قم برگزار می‌شود.

مرحوم آیت‌الله عبدالعلی قرهی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی(ره) بر اثر بیماری و کهولت سن، روز پنجشنبه، 22 مرداد دارفانی را وداع گفت.

مرحوم قرهی بعد از مدتی که در حوزه علمیه قم بود و در درس امام خمینی(ره) شرکت می‌کرد، مورد توجه خاص ایشان قرار گرفت و حتی در مقطعی بر بخشی از درس امام(ره) حاشیه می‌نوشت.

وی مدتی نیز در نجف در خدمت امام راحل بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسوولیت خاصی بر عهده نگرفت، اما در بیت امام(ره) در محله یخچال قاضی قم، وکیل امام(ره) بود.

پس از ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، وی وکیل تام‌الاختیار مرحوم آیت‌الله اراکی و پس از ارتحال آیت‌الله اراکی نیز، وکیل مرحوم آیت‌الله بهجت بود که بعد از ارتحال مرحوم آیت‌الله بهجت، دیگر مسوولیتی قبول نکرد.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین