|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۲
کد خبر: ۵۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
به علاوه، سرمایه‌گذاران نگران سرازیر شدن طلای سیاه ایران به بازار پس از توافق هسته‌ای هستند که اواسط ژوییه با قدرت‌های بزرگ در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی بر ضد تهران، حاصل شد.
 نگرانی‌ها در مورد ادامه فراوانی عرضه سبب شد، روند کاهش بهای نفت روز جمعه در بازار آسیا ادامه پیدا کند.

در اواخر معاملات امروز صبح بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه سپتامبر با 17 سنت کاهش، 42 دلار و شش سنت معامله شد. در اوایل معاملات قیمت نفت خام پایه آمریکا به زیر 42 دلار در هر بشکه نیز سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از مارس 2009 بود.


هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت خام پایه اروپا) برای تحویل در ماه سپتامبر نیز دو سنت کاهش یافت و به 49 دلار و 20 سنت رسید.


برنارد آو تحلیل‌گر آی جی مارکتز در سنگاپور توضیح داد، فشارها روی قیمت نفت با ارزیابی‌های آژانس بین المللی انرژی مبنی بر ادامه روند مازاد عرضه در بازار تا سال 2016 بازهم بیشتر شد.


وی افزود: بهای نفت تحت فشار است و هفتمین هفته روند کاهشی را تجربه می کند.


پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی به بدبینی‌ها افزود.


روند دوباره کاهش بهای نفت که از اوایل ژوییه آغاز شد با اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی چین برای پایین آوردن نرخ مرجع یوآن که از لحاظ ماهیتی صادرات به چین، دومین مصرف‌کننده جهانی نفت، را کاهش می دهد، تشدید شد.


تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» نیز همچنان بسیار بالاست و به میزان قابل توجهی از سقف تعیین شده 30 میلیون بشکه در روز بیشتر است.


تولید آمریکا نیز با وجود کاهش هفته گذشته همچنان بالاست.


به علاوه، سرمایه‌گذاران نگران سرازیر شدن طلای سیاه ایران به بازار پس از توافق هسته‌ای هستند که اواسط ژوییه با قدرت‌های بزرگ در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی بر ضد تهران، حاصل شد.


روز پنجشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک،‌ بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه سپتامبر پس از افزایش اندک روز قبل، یک دلار و هفت سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 42 دلار و 23 سنت معامله  شده بود.


در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 44 سنت کاهش، 49 دلار و 22 سنت به فروش رفته بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین