|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۵۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز با تاکید بر اهمیت فوق العاده همکاری های پارلمانی میان ایران و پاکستان، گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور را مشوق و موتور محرک مناسبات دو کشور در تمامی زمینه ها توصیف کرد.
محمد جواد ظریف عصر پنجشبه در اسلام آباد و در دیدار با سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی پاکستان گفت: ما از تعمیق مناسبات پارلمانی بین تهران و اسلام آباد استقبال می کنیم به ویژه اینکه مجالس در تصویب موافقتنامه های امنیتی بین دو کشور نقش بارزی دارند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشریح نتایج مذاکرات دوجانبه امروز خود با نخست وزیر پاکستان و همچنین مذاکراتی که با همتای پاکستانی خود داشت، گفت: نتایج مذاکرات سازنده و ثمربخش بود.
ایاز صادق نیز در این دیدار با تبریک موفقیت دیپلماسی ایران در عرصه مذاکرات هسته و حصول توافق میان ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: ما از دستاورد بزرگ دیپلماسی ایران در خصوص دستاورد هسته ای بسیار خوشحالیم و از گسترش مناسبات اقتصادی، فرهنگی و علمی دو کشور حمایت خواهیم کرد.
وی افزود: پارلمان های پاکستان و ایران به عنوان گروه های تقنینی و فکری، از مناسبات دو کشور در هر زمینه ای که نیاز باشد، حمایت خواهند کرد.
'محمد جواد ظریف' که صبح امروز وارد پایتخت پاکستان شده بود، در مدت اقامت 10 ساعته خود در اسلام آباد، با محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، سرتاج عزیز همتای پاکستانی خود، رضا ربانی رییس مجلس سنا و سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی این کشور دیدار کرد.
وی همچنین با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای پاکستانی خود، به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ گفت. سخنرانی در کمیته امور خارجی مجلس ملی پاکستان برنامه پایانی ظریف در این سفر فشرده بود.
تاکید بر ضرورت گسترش روابط ایران و پاکستان در شرایط ایجاد شده بعد از توافق هسته ای به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری و نیز تاکید بر ضرورت همکاری های دو کشور در کمک به صلح و ثبات و امنیت منطقه، از جمله مهمترین محورهای رایزنی ظرف در اسلام آباد بود.
ظریف در اسلام آباد تاکید کرد که روابط با پاکستان همواره از اهمیت ویژه برای ایران برخوردار بوده است و جمهوری اسلامی ایران خواستار همکاری های بیشتر با این کشور دوست و همسایه در زمینه های گوناگون است.
ظریف در جریان دومین دور سفرهای منطقه خود که از روز سه شنبه آغاز شده است، روزهای سه شنبه و چهارشنبه به بیروت و دمشق سفر کرد و فردا نیز در دهلی نو با مقامات عالی هند دیدار خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین