|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توافق هسته ای ایران با 1+5 رقابت خوبی در بین کشورهای دارای تکنولوژی مخابراتی برای ورود تکنولوژی مدرن و روز دنیا به ایران آغاز شده است.
محمود واعظی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهارکرد: در چنین شرایطی قدرت انتخاب در برای ما افزایش یافته و می توانیم کشورهایی که دارای تکنولوژی بهتری اند با آنها قرارداد منعقد کنیم.
به گفته وی ، ما در حوزه تکنولوژی فضایی و ماهواره و سایر حوزه ها می توانیم از مزیت ایجادشده ناشی از توافق استفاده کنیم و این امتیازی بزرگ برای توسعه بیشتر این فناوری در کشور محسوب می شود.

*** تعرفه اینترنت در ایران افزایش نخواهد یافت
به اعتقاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تعرفه اینترنت در کشور به دلیل رقابتی شدن کارکرد اپراتورها افزایش نخواهد یافت.
واعظی تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سقف تعرفه ها را برای اپراتورها مشخص کرده و آنها در شرایط فعلی 10 برابر زیر تعرفه کار می کنند.
وی اضافه کرد: رقابتی شدن فعالیت اپراتورها در کشور باعث شده تا آنها به دنبال افزایش تعرفه نباشند و با کمترین میزان تعرفه کار کنند.
وی خاطرنشان کرد: اپراتورها باید در حوزه تلفن ثابت و همراه نیز باید به دنبال کاهش تعرفه های خود باشند و خدمات مناسبی را به مردم ارایه دهند.
*** صرف اعتبار 1600 میلیارد ریالی در خراسان شمالی برای توسعه زیرساخت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم تاکنون یک هزار و 620 میلیاردریال برای توسعه مخابراتی در استان خراسان شمالی هزینه کرده و در سالجاری نیز 680 میلیاردریال اعتبار برای این کار پیش بینی کرده است.
واعظی افزود: با توسعه زیرساخت ها ی مخابراتی در استان خراسان شمالی نیاز استانی در حوزه کسب و کار تامین شده و در مناطق روستایی نیز برنامه ریزی خوبی برای اتصال به اینترنت پر سرعت در دست اجراست.
وی اضافه کرد: در سال گذشته 261 روستا در استان خراسان شمالی به اینترنت پرسرعت متصل شده و در سالجاری نیز همین تعداد به شبکه اینترنت پرسرعت متصل می شوند.
وی برنامه این وزارتخانه را برای توسعه زیرساخت در خراسان شمالی ، رساندن این زیرساخت ها به حد میانگین کشوری اعلام کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز به منظور بازدید از توسعه زیرساخت های مخابراتی و افتتاح چند طرح مخابراتی به خراسان شمالی سفر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین