|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
مرضیه افخم افزود: اقتدار و جایگاه ایران نه تنها متکی بر فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی است٬ بلکه ایستادگی مردم ایران مقابل سلطه طلبی و تهدید و حمایت اصولی از ملت‌های مظلوم از علل مهم آن است.
 افخم در واکنش به اظهارات اوباما، با بیان اینکه آمریکا مدت‌هاست با فاصله گرفتن از منافع واقعی مردم آمریکا، بانی و حامی جنگ افروزی، نا امنی و بی ثباتی در منطقه ما بوده، به واشنگتن توصیه کرد که در سیاست‌های خود بازنگری کند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مصاحبه اخیر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و اظهارات وی در خصوص تغییر در سیاست و گذار در ایران٬ ضمن تکراری خواندن این اظهارات گفت: رئیس جمهوری آمریکا روندهای اصیل و واقعیت‌های قریب چهار دهه اخیر جامعه ایران را نادیده گرفته است.

 مرضیه افخم افزود: اقتدار و جایگاه  ایران نه تنها متکی بر فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و اسلامی است٬ بلکه ایستادگی مردم ایران مقابل سلطه طلبی و تهدید و حمایت اصولی از ملت‌های مظلوم از علل مهم آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد ادعای انزوای ایران گفت: از دیدگاه ما و بسیاری از ملت‌های آزاد جهان این رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند که در جامعه بین‌المللی منزوی و مطرود می‌باشند و آنچه نیازمند تغییر و تحول است سیاست و نظام اداره ایالات متحده آمریکا و رویکرد آن نسبت به ملت‌های مستقل می‌باشد.

وی اضافه کرد: آمریکا مدت‌هاست با فاصله گرفتن از منافع واقعی مردم آمریکا، بانی و حامی جنگ افروزی، نا امنی و بی ثباتی در منطقه ما بوده است و حمایت همه جانبه از رژیمی که متهم به نقض فاحش حقوق فلسطینیان و جنایات جنگی است و کشتار کودکان بی دفاع فلسطینی که از تلخ ترین خاطرات ملت‌های منطقه است، از معدود مواردی است که به نزول اعتبار و نفوذ آمریکا در این منطقه انجامیده و بی تفاوتی آمریکا نسبت به ریشه‌های بی اعتباری تدریجی خود موضوع بحث و بررسی اندیشمندان جامعه آمریکا است.

افخم افزود: اگر مقامات آمریکایی به میزان اعتبار و وجهه خود نزد ملت‌های جهان و بویژه در جهان اسلام درنگی واقع بینانه داشته باشند، از فرصت‌های نادر موجود برای بازنگری در چندین دهه سیاست اشتباه بر پایه جنگ افروزی و حمایت از تروریسم استفاده می‌کنند.



منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین