|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
وزیر نفت هند اعلام کردکه دهلی نو با توجه به چشم انداز رفع تحریم ها، مشتاق خرید گاز طبیعی مایع (ال.ان.جی) از ایران است .
«درامندراپرادهان» روز چهارشنبه در پاسخ کتبی به مجلس علیای هند(راجیاسابها) گفت: ایران به دنبال چشم انداز رفع تحریم ها، درنظر دارد فعالیت تاسیسات گاز طبیعی مایع خود را آغاز کند.
یک هیات هندی در آخرین هفته ماه ژوئیه سال 2015 از ایران دیدن کرد و آمادگی خود را برای واردات گاز طبیعی مایع از ایران اعلام کرد.
وزیر نفت هند گفت که شرکت گاز هند (گیل) طی قراردادی در 13 ژوئن سال 2005 برای خرید سالانه 2 میلیون تن ال.ان.جی. از شرکت ملی صادرات گاز ایران متعهد شده بود و شرکت ایندین اویل (Indian Oil Corporation-IOC) نیز قراردادی برای خرید یک میلیون و 750 هزار تن با ایران امضا کرده است.
وی افزود:براساس نامه جانبی که به همراه این قرارداد امضا شده ،شرکت ملی صادرات گاز ایران می بایست موافقت شرکت ملی نفت ایران را برای اجرای قرارداد خرید و فروش ال.ان.جی. کسب کند ولی شرکت ملی صادرات گاز هند قرارداد خرید و فروش گاز طبیعی مایع (ال .ان .جی ) را اجرا نکرد.
وزیر نفت هند گفت:قیمت قرارداد گاز طبیعی مایع به قیمت نفت خام برنت ،دست کم 10 دلار و حداکثر 31 دلار در نظر گرفته شده بود.
روزنامه انگلیسی زبان اکونومیک تایمز، نیز امروز در گزارشی نوشت:شرکت های دولتی هند در 13 ژوئن سال 2005 قرارداد خرید سالانه 5 میلیون تن گاز طبیغی به قیمت 3.215 (3ممیز215 )دلار در ازای هر یک میلیون واحد حرارتی انگلیس (Million British Thermal Unit) امضا کرد ولی تهران این قرارداد را اجرا نکرد.
براساس این قرارداد 22 میلیارد دلاری، ارسال گاز طبیعی مایع قرار بود که از سال 2010 آغاز شود و قیمت آن می توانست واحدی حداکثر 3.215 (3 ممیز 215) دلار با قیمت نفت خام برنت بشکه ای 31 دلار باشد.
قیمت ال.ان.جی. وارداتی از ایران کمتر از قیمت ال.ان.جی. وارداتی از شرکت راسگاز قطر براساس یک قرارداد 25ساله برای خرید سالانه 7.5 (7 ممیز 5) میلیون تن بود.
قیمت ال.ان.جی. که از سال 2004 تاکنون به هند صادر می شود در حال حاضر واحدی 12 الی 13 دلار است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین