کد خبر: ۵۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : صنایع کوچک و بنگاه ها نیازمند افزایش سطح دسترسی به تسهیلات بانکی و حمایت مسوولان هستند .
فرشاد مقیمی روز چهارشنبه در بازدید از دو واحد صنعتی شهرک صنعتی اردکان و پروژه گازرسانی به ناحیه صنعتی عقدا افزود : این سازمان با 31 شرکت استانی به عنوان بازوان اجرایی، نقش پررنگی در توسعه صنعتی کشور طی 50 سال گذشته داشته است بطوریکه تا پایان سال 1392 توانسته 719 شهرک و ناحیه صنعتی را از مجموع 929 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، به بهره برداری برساند.
وی اظهار کرد : در این شهرک ها و نواحی صنعتی بیش از 31 هزار واحد صنعتی با اشتغالی بالغ بر 647 هزار نفر به بهره برداری رسیده و نزدیک به 30 هزار طرح صنعتی نیز در مراحل تخصیص زمین، دیوارکشی ، نصب سوله ، نصب ماشین آلات قرار دارند.
این مسوول خاطرنشان کرد : هم اکنون از 124 هزار هکتار زمین در اختیار شهرک ها و نواحی صنعتی کشور، حدود 50 هزار هکتار زمین صنعتی است که از این میزان نزدیک به 31 هزار هکتار آن به صنعتگران واگذار شده و حدود 19 هزار هکتار زمین صنعتی نیز آماده واگذاری است .
به گفته وی ، بر اساس مصوبه هیات وزیران سازمان نواحی صنعتی در 21 مرداد ماه سال 1343 بمنظور برنامه ریزی و اجرای طرح های مربوط به نواحی صنعتی کشور تاسیس و سپس در سال 1347 سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران با هدف توسعه صنایع کوچک و بهبود وضع آن و کمک به سرمایه گذاران مربوطه ایجاد شد .
مقیمی اضافه کرد : پس از چندین مرحله تغییر نام و اصلاح اساسنامه نهایتا در سال 1384 با عنوان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مشغول خدمت رسانی به صنایع کشور و بطور خاص صنایع کوچک و متوسط است .
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت : حمایت از صنایع کوچک با جهت گیرهای جمهوری اسلامی که لازمه آن برقراری عدالت و جلوگیری از بوجود آمدن جامعه طبقاتی که متاسفانه خیلی جاها با آن برخورد می کنیم و خیلی جاها مظاهر آن را می بینیم کاملا همسوء است و سنخیت دارد.
محمدرضا تابش افزود : صنایع کوچک در هر صورت مقوم تشکل های تعاونی است که با روح جمهوری اسلامی تناسب دارد.
وی با اشاره به اینکه این واحدهای کوچک زودبازده است ، خاطرنشان کرد : این واحدها ارزش افزوده زیادی را ایجاد می کند و می تواند کارآفرینی و اشتغال زایی موثر ، فوری و فراوانی داشته باشد .
نماینده مردم اردکان اظهار کرد : امسال اولین سالی که در تقویم جمهوری اسلامی این روز نام گرفته است و امیدواریم در سایه مسوولان و حمایت از صنایع کوچک، شاهد رونق ، اشتغال و دستیابی به ارزش افزوده بالاتر در صنایع باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی یزد هم با بیان اینکه علت سرکشی به صنایع کوچک این است که مورد توجه قرار و روند جدیدی شکل بگیرد ، گفت : این صنایع پاک بوده و امید به زندگی را افزایش و فضای سالمی را در جامعه ایجاد و در بحث محیط زیست از دیگر صنایع سرآمد می باشند.
سید مسعود عظیمی با بیان اینکه استان یزد و شهرستان اردکان پیشرو در ایجاد شهرک های صنعتی کشور است ، افزود : با کمک مسوولان باید اینگونه صنایع که در آن اقتصاد مقاومتی مطرح و در افزایش اعتماد مردم موثرند گسترش دهیم.
در این مراسم معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران ، معاون استاندار یزد، مشاور مدیرعامل و سرپرست بانک رسالت ، مدیر شعب بانک کشاورزی و مدیرعامل شهرک های صنعتی استان یزد ، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، شهردار اردکان و دیگر مسوولان حضور داشتند.
اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین