|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدخترگفت: خبرنگاران نبض جامعه و رکن اصلی و آیینه تمام نمای رفتارهای مسوولان هستند که با قلم خود راه پیشرفت و اعتلای جامعه را همواره می سازند.
از پلدختر، فریدون کریمی فرد روز چهارشنبه درنشست با خبرنگاران شهرستان پلدختر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و همچنین روز خبرنگار به جایگاه خطیر خبرنگاران اشاره کرد و افزود:این روز فرصت مغتنمی است تا ارزش و قداست قشر تلاشگر و زحمتکش توسط همه مسوولان ارج نهاده شود که البته نباید به یک روز خلاصه شود زیرا هر روز ، روز خبرنگار است .
وی با بیان این که خبرنگار فقط یک واژه نیست بلکه یک راه است افزود: خبرنگار ریشه در تاریخ و جریان های تاریخ ساز بشری دارد که زبان او وجدان عمومی بشریت و بیان او روشنی بخش هر واقعیت و حقیقت است.
وی با بیان این که خبرنگار متعهد سهم بزرگی در بیان واقعیت های جامعه دارد گفت: خبرنگاران مدافع حقوق مردم و تصویرگر روایات زندگی و تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند و باید در انتقال اخبارو واقعیت ها اصل امانت داری را رعایت کنند.
کریمی فرد،شاخصه های مهم خبرنگاران متعهد و منطقی را پرهیز از افراط و تفریط دانست و افزود:هندسه افکار عمومی جامعه در دست رسانه و خبرنگاران است و مسوولان با حمایت از عرصه اطلاع رسانی با خبرنگاران همکاری لازم را داشته باشند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر، خبرنگاران را رکن اصلی رسانه ها دانست و گفت: خبرنگاران با حساسیت و فراست تحولات و اوضاع جامعه را کنترل می کنند و بر آن تسلط دارند و جامعه امروز ما باید بیش از گذشته به نقش بی بدیل رسانه باور داشته باشد .
وی با بیان این که هر حرکت و تفکری در جامعه نیازمند همدلی رسانه ای بوده و مدیون تلاش خبرنگاران است.افزود:عصر امروز عصرانقلاب ارتباطات و انفجار اطلاعات و عصر انفورماتیک و خبر است ولی در این عصر همه باید تلاش کنیم تا اخبار درست منتقل شود و این اقدام عملی نمی شود مگر با حضور خبرنگارانی که در عرصه های مختلف حاضر هستند .
وی رشد و تکامل افکار عمومی بر عهده خبرنگاران است و گفت:خبرنگار می تواند برای منطقه و کشور خود تحول آفرین باشد و ریل فکری و آگاهی جامعه باشد .
رییس اداره ارشاد پلدختر گفت: خبرنگاران چشم بیدار ، گوش شنوا و جامعه هستند و باید مسوولان علاقه ، شور و شوق خبرنگاران را در اطلاع رسانی اخبار درک کنند و ارتباط مسوولان ادارات و دستگاه های مختلف با اصحاب رسانه باید روز به روز تقویت شود و با همدیگر ارتباط مستقیم و مستمر داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین