|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۵۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
مدیرکل گمرک استان گیلان گفت: بندر آستارا به دلیل دارا بودن مرز خاکی و آبی، با میزان ۲۲ میلیون دلار صادرات، مقام اول تجارت چمدانی کشور را دارا است.
محمد شهبازی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از الكترونيكی  شدن صدور پروانه های گمرك در استان خبر داد و گفت: در الکترونیکی کردن پروانه های گمرکی، گیلان از استان های پیشرو در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه صدور پروانه يا برگ سبز كاغذی از ۲۹ تير ماه امسال متوقف شده،  افزود:  هدف اصلی گمرک از این اقدام، حذف حداکثری تشریفات گمرکی و کاهش مراجعه حضوری تجار به سیستم گمرکی است.

شهبازی با اشاره به اینکه پروانه سبز الكترونيكی، امكان استعلام الكترونيكی اطلاعات پروانه گمركی  در سامانه را به صورت برخط فراهم می کند، گفت: با اين اقدام علاوه بر اینکه رسيدگی به ه پرونده های  گمركی  در كوتاه ترين زمان ممكن توسط كارشناسان انجام می  شود، از جعل پروانه های كاغذی نیز جلوگيری به عمل می آید.  

مدیرکل گمرک انزلی با بیان اینکه  صدور پروانه الکترونیکی در سال گذشته برای اولین بار از آستارا آغاز شده،  اظهار کرد: گمرک آستارا تنها گمرک آبی و خاکی استان است که بالاترین رتبه صادرات چمدانی کشور را با رقم ۲۲ میلیون دلار صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای مشمول منطقه آزاد در منطقه و استان خرج می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه های بخش خصوصی گمرک انزلی نسبت به گمرک امین آباد ببیشتر است، کاهش هزینه های گمرکی در انزلی موجب شده که تجار به سمت گمرکات دیگر نروند.

شایان ذکر است، تجارت چمدانی،  صادرات با حجم کمتر است و مربوط به مناطقی می شود که مرز مشترک با کشورهای همسایه دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین