|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۵۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فعالیت های فرهنگی در مدارس خوزستان باید به المپیاد تبدیل شوند.
مهدی رفیعی چهارشنبه در حاشیه جشنواره سرودهای محلی کانون های فرهنگی تربیتی دانش آموزان خوزستان در محل سرسرای طلاییه در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نباید به دنبال تعدادی افراد و دانش آموزان خاص در مدارس بود، باید فضا به گونه ای فراهم شود تا دانش آموزان باهر استعدادی وارد میدان رقابت شوند.
وی گفت: باید استعداد دانش آموزان شناسایی و پرورش، و در مسابقات به رقابت گذاشته شود تا باعث پیشرفت دانش آموز در حرفه و استعداد مورد علاقه خود باشد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: جشنواره سرودهای محلی چهارشنبه در بین دانش آموز دختر مدارس این استان برگزار شد که سه گروه برگزیده داشت.
رفیعی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: از جمله اهداف این جشنواره افزایش آگاهی دانش آموزان با نقاط مشترک فرهنگی، غنی بخشی به فرهنگ بومی، تقویت حفظ رقابت و ارتقای سطح فعالیت تربیتی برای دانش آموزان بود.
وی اظهار کرد: این جشنواره باعث ایجاد رقابت مطلوب در بین دانش آموزان و شناسایی گروه ها و افراد مختلف با استعداد است و شور و نشاط را در بین دانش اموزان ایجاد می کند.
رفیعی افزود: مقرر شده با بررسی انجام گرفته گروه متخصصی برای تقویت جایگاه خوزستان و شناسایی نقاط قوت استعداد یابی در بین دانش آموزان ایجاد شود.
وی همچنین با بیان اینکه دوره های آموزشی فعالیت فرهنگی و سرود برای مربیان درمدارس طراحی شده بیان کرد: مقرر شده امسال در هر مدرسه یک گروه تئاتر و سرود نیز فعال باشد.
گفتنی است این جشنواره در قالب شهرستانی برگزار شد که از بین دانش آموزان دختر 9 گروه برگزیده و در بین دانش آموزان دختر نیز 9 گروه برگزیده شدند.
مرحله استانی این جشنواره در بخش دختران چهارشنبه در اهواز برگزار شد که سه گروه برگزیده نهایی شدند و فردا نیز در بخش دانش آموزان پسر این جشنواره ادامه یافته و سه گروه برگزیده خواهند شد.
آثار گروه های سرود برتر نهایی خوزستان برای جشنواره ملی نیز راه می یابند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین