|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۵
کد خبر: ۵۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مناطق آزاد را پل ارتباطی به بازارهای خارجی عنوان کرد.
به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی ، بهمن نامور مطلق مناطق آزاد را درگاه انتقال فرهنگ ها خواند و افزود : گیلان استانی پیشتاز در امر فرهنگ است و صنایع دستی بعنوان یکی از ارکان مهم فرهنگ باید به خوبی معرفی و تبلیغ شود و منطقه آزاد انزلی می تواند به توسعه صنایع دستی گیلان کمک کند.
وی با بیان این که می توانیم همکاریهای خوب و گسترده ای با نگاه صادرات محور در حوزه صنایع دستی داشته باشیم ، خواستار ایجاد ارتباطات با کشورهای حاشیه خزر از طریق منطقه آزاد انزلی شد.
نامور مطلق با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین صادرات صنایع دستی از طریق صادرات چمدانی است ، برگزاری نمایشگاه دایمی صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی و بازارچه صنایع دستی کشورهای آسیای میانه و قفقاز را در راستای حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی هنرمندان موثر دانست.
* تجاری سازی و بازاریابی مهمترین راهکار حمایت از صنایع دستی گیلان
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان نیز در این نشست جاری سازی و بازاریابی را مهمترین راهکار حمایت از صنایع دستی استان دانست و بر آمادگی این سازمان برای کمک به گسترش ارتباطات اقتصادی فعالان صنایع دستی کشور با کشورهای حاشیه خرز تاکید کرد.
رضا مسرور با استقبال از راه اندازی بازارچه صنایع دستی کشورهای حاشیه خزر و قفقاز در منطقه آزاد انزلی تصریح کرد : همراهی فعالان صنایع دستی استان در هیأتهای اعزامی تجاری و همچنین نمایشگاههایی که این سازمان در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز برگزار می کند می تواند نقش مناسبی در معرفی محصولات صنایع دستی استان و کشور داشته باشد.
وی در ادامه راه اندازی بورس کالا در منطقه ، عملیاتی نمودن کریدورهای بین المللی و تکمیل زیر ساختها را سه برنامه سازمان متبوع خود برای تبدیل شدن به کانون ترانزیتی داد و ستد کالاهای راهبردی منطقه خزر عنوان کرد.
مسرور خاطرنشان کرد : توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر و گسترش تعاملات بین المللی با این کشورها از راهبردهای اساسی این سازمان بوده و بر همین اساس آمادگی خود را برای کمک به معرفی صنایع دستی استان در سطح بازارهای منطقه ای اعلام می کنیم.
وی با اشاره به کمبود زیر ساخت های گردشگری در استان و منطقه ، توسعه این زیرساخت ها را از اولویت های این سازمان عنوان و تصریح کرد : خلق ارزش برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری و تقویت زیرساخت در توسعه گردشگری استان حائز اهمیت است و آمادگی همکاری مشترک برای توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه را داریم.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی از سوی سازمان در راستای توانمندسازی مردم منطقه گفت : امسال میزبان اولین نمایشگاه صنایع دستی مناطق آزاد ایران در منطقه بودیم و با افتتاح مرکز نمایشگاهی و همایش های در حال احداث منطقه در پایان امسال ، ظرفیت میزبانی از نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی ملی و بین المللی در منطقه آزاد انزلی ایجاد می شود.
مسرور خاطرنشان کرد : تجار و فعالان بخش خصوصی می توانند با بهره گیری از مزایا و معافیتهای قانونی موجود و فرصتهای تجاری مطرح شده ، نسبت به تجاری سازی صنایع دستی استان گیلان اقدام نمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین