|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
وکیل مدافع «ابراهیم شریف» رهبر برجسته مخالفان حکومت بحرین روز چهارشنبه اعلام کرد که موکلش در ماه جاری برای رسیدگی به اتهام های جدیدی علیه وی در دادگاه حضور می یابد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از منامه، شریف در ماه ژوئن (خرداد ماه) و پس از سپری کردن بیش از 4 سال پشت میله های زندان به اتهام نقش آفرینی در اعتراضات اصلاح طلبانه مردم بحرین در سال 2011 آزاد شد.
وی که دبیر کل سابق حزب وعد بحرین است، بار دیگر در ماه گذشته به دلیل سخنانی که مقام های بحرینی مدعی شدند به ایجاد نفرت و ترویج به براندازی حکومت دامن زده است، بازداشت شد.
در همین حال، خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد که محاکمه یک فرد «تحریک کننده به تغییر رژیم» که نامی از وی برده نشده است، 24 اوت (2 شهریور ماه) در دادگاه عالی جنایی این کشور آغاز می شود.
وکیل مدافع شریف امروز (چهارشنبه) تایید کرد که وی در همین تاریخ در دادگاه حضور می یابد.
بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.
بر اساس اسناد منتشر شده در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشور مغرب نیز درخواست کمک نظامی کرده بود.
در سند منتشر شده که 10مه 2012 از سفارت عربستان در رباط به وزارت خارجه این کشور ارسال شد، آمده است که حکومت مغرب با درخواست بحرین موافقت کرده و یک هیات اطلاعاتی - امنیتی را برای کمک به منامه اعزام کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین