کد خبر: ۵۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
لاریجانی ابراز داشت: قم شهری بین المللی است و اصحاب رسانه این شهر باید مطالعه زیادی داشته باشند تا حوادث را به خوبی پوشش دهند و باید توجه خاصی به اصحاب رسانه قم شود تا جایگاه رسانه ای این استان ارتقا یابد.
  رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر زمینه های آزاد اندیشی برای رسانه ها فراهم باشد به خوبی به رسالت های خود عمل می کنند و رسانه ها نیز باید بدنبال واقع گرایی و حقیقت ها باشند.

 علی لاریجانی روز چهارشنبه در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه استان قم بیان داشت: همه روزها روز خبرنگار است و نقشی که خبرنگار در اطلاع رسانی دارد بسیار جذاب بوده و این شغل جزو حرفه های تاثیرگذار جامعه به شمار می رود.

وی ابراز داشت: خبرنگاری نتایج پرثمر و خوبی دارد و در کار رسانه ای خبرنگار تاثیرات کار ارزشمند خود را به چشم می بیند.

وی اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم که فضایی ایجاد شود که به رسانه ها برای بیان حقیقت کمک شود و رسانه ها نباید نگاه قالبی داشته باشند و نباید چیزی در ذهن آن ها شکل گیرد ولی با واقعیات اختلاف داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: قم شهری پر رفت و آمد و پرخبر است و حضور مراجع عظام تقلید، مرقد مطهر حضرت معصومه (س) از قم شهری ویژه ساخته است.

وی افزود: قم در مرکز تحولات فکری و سیاسی قرار دارد و در شرایط فعلی که فضای آلوده ای در صحنه منطقه ای شاهد هستیم باید رسانه ها عقاید و آرای این شهر را به جهان منتقل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که درگیری های زیاد بین مسلمانان غیر طبیعی و آلوده به پشت صحنه های وحشتناک و خونریزی است اظهار داشت: قم مرکز فکری بزرگی برای مسلمانان است و پیام این شهر رحمت، مودت و اخوت بین همه فرق اسلامی است.

وی گفت: اقدامات تکفیری ها و کشتارهای آن ها داغی بر سینه مسلمانان است و باید کاری کرد که ندای واقعی حوزه علمیه قم مبنی بر جلوگیری از خونریزی ها و کشتارها به گوش جهانیان برسد چرا که نگاه بزرگان علمی در قم نسبت به شریعت کاملا عقلانی است در حالی که گروه هایی دیگر با رفتار های خوارج گونه آبروی اسلام را می برند.

لاریجانی ابراز داشت: قم شهری بین المللی است و اصحاب رسانه این شهر باید مطالعه زیادی داشته باشند تا حوادث را به خوبی پوشش دهند و باید توجه خاصی به اصحاب رسانه قم شود تا جایگاه رسانه ای این استان ارتقا یابد.

وی گفت: قم ظرفیت زیاد تولید خبر دارد و در آن باید به موضوعات ملی و بین المللی به فراخور قضیه پرداخته شود.

وی بیان داشت: باید به آبادانی قم توجه ویژه ای داشت که این امر مکملی برای فعالیت های علمی دانشگاهی قم است و معرفی کارآفرینی و راه های سرمایه گذاری بسیار مهم است.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رسانه ها باید مشکلات تولید قم را کاوش کنند تا فضای آبادانی در این استان بوجود آید و با توجه به مهاجر خیز بودن قم باید به بحث کارآفرینی توجه ویژه صورت پذیرد.

وی رکود و بیکاری را از چالش های اقتصادی کشور ذکر کرد و افزود: روزنامه ها و نشریات باید توجه ویژه ای به این مسائل داشته باشند و تنها به سر و صداهای سیاسی توجه نکنند.

لاریجانی با اشاره به این که مطالبه خبرنگاران مبنی بر پاسخگو بودن مسوولان به خبرنگاران مطالبه ای صحیح تاکید کرد: مسوولان باید انتقادات صحیح را پذیرا باشند.

وی نقش خبرنگاران در شرایط ملی، منطقه ای و بین المللی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجودی که باید به مسائل اقتصادی داخل کشور تمرکز داشته باشیم باید به چالش های منطقه ای نیز توجه خاصی داشته باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در صحنه بین المللی و منطقه ای باید معادلات را بشناسیم و هیچگاه شرایط منطقه ای ما به حساسیت امروز نبوده است و بازیگری شیطنت آمیز برخی قدرت های بزرگ در منطقه را نیز شاهد هستیم.

وی افزود: چند قدرت منطقه ای استراتژی تثبیت خود را در به هم ریختن شرایط منطقه دیده اند تا به آن ها رجوع شود و با ارسال پول و تروریست در کل جغرافیای عالم اسلام بهم ریختگی و آشوب در کشورهایی چون مصر، سوریه، لیبی، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان ایجاد کرده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی به مساله جمع بندی مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: باید آراستگی رفتاری در شرایط داخلی کشور ایجاد و روی وفاق داخلی تمرکز کنیم چرا که بسیاری مسائل می تواند باعث اختلاف نظر در بین افراد شود .

وی بیان داشت: گاهی اوقات اختلافات نیز می تواند مفید باشد اما نباید به نزاع انجامد و اولویت هایی داریم که از برخی اختلافات صرف نظر کنیم و رسانه ها نیز به این مساله توجه داشته باشند که اکنون شرایط عادی را در منطقه شاهد نیستیم.

لاریجانی اظهار داشت: از مولفه های امنیت پایدار در ایران وضعیت اقتصادی پایدار است و اگر شرایط اقتصادی پایدار نباشد و نزاع ها به کینه و دشمنی تبدیل شود به امنیت ما ضربه خواهد خورد و در شرایط بحرانی منطقه نیاز به وفاق ملی داریم.

در این نشست جمعی از اصحاب رسانه قم به بیان دیدگاه ها و برخی مشکلات این قشر با رییس مجلس پرداختند.

در پایان نشست نیز از جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی قم تجلیل به عمل آمد

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین