کد خبر: ۵۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
وزیر ارشاد در آخرین سخنانش گفته بود این فیلم به زودی با تغییراتی اکران عمومی خواهد شد. باید منتظر ماند تا متوجه شد سرانجام اکران این فیلم چه خواهد بود؟
  تصویری که مشاهده می کنید پروانه نمایش فیلم سینمایی رستاخیز است که به موجب آن این فیلم باید اکران عمومی می شد.

رستاخیز آخرین ساخته ی سینمایی احمد رضا درویش است که در هفته های اخیر حاشیه های فراوانی را برای اکران عمومی در سینماهای کشور به وجود آورده است. وزیر ارشاد در آخرین سخنانش گفته بود این فیلم به زودی با تغییراتی اکران عمومی خواهد شد. باید منتظر ماند تا متوجه شد سرانجام اکران این فیلم چه خواهد بود؟


 رستاخیز (به انگلیسی: He Who Said No، به معنای: کسی که نه گفت) در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: بعد از مرگ معاویه پسر ابوسفیان، یزید بن معاویه خود را خلیفه مسلمین می‌خواند و به فرماندار مدینه نامه می‌نویسد که از حسین بن علی بیعت بستاند. بکیر بن حر که به عنوان پیک مخصوص دربار یزید بن معاویه برگزیده شده است مأمور رساندن نامه یزید بن معاویه به مدینه می‌گردد. او که جوانی چابک و پرانرژی است و در تکاپوی حقیقت است در مدینه متوجه می‌شود که حامل نامه‌ای است که در آن به کشتن حسین بن علی فرمان داده شده است. بکیر در مکه با اندیشه‌ها و خط فکری حسین بن علی (امام شیعیان) آشنا می‌شود. مردم کوفه با فرستادن نامه‌های بسیار زیاد، حسین بن علی را به کوفه دعوت کرده‌اند تا در قیام بر ضد یزید پسر معاویه، آنها را یاری کنند. حر ابن یزید ریاحی، به همراه بکیر و دو هزار سوار از سوی عبیداله بن زیاد مأمور می‌شوند به سمت کاروان حسین بن علی که به سمت کوفه در حرکت هستند بروند. کاروان حسین در شماری اندک، در کربلا به محاصره هزاران نفر از لشکریان یزید درمی‌آیند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین